-
Nätverkskort?
Hej!
Måste man köpa något speciellt nätverkskort för att få en snabbare hastighet mellan xbox å pc? Har nu en korsad nätverkskabel med ett nätverkskort på 10/100mb. Jah har nu bara en uppladdningshastighet på ca 1mb/sek?? (Ftpar med flashfxp)
Tacksam för svar?
-
Prova nyare drivrutiner till din dators nätverkskort...
-
Ok, får pröva det.
Men jag tänkte köpa ett till nätverkskort till datorn å undrar ifall det är något speciellt man ska tänka på. Eller kan man köpa ett för typ 100 kr på typ SIBA?
-
Köp ett 3com för några hundralappar till så slipper du undra om det beror på nätverkskortet när något strular, och det är mindre risk att du får problem med drivrutiner när du skall uppgradera ditt operativsystem.
-
Ok, ska kolla på de korten. Tack så mycket Hansi.. =)
-
Gå även in i Egenskaper på "Den här datorn" klicka på fliken "Enhetshanteraren" höger klicka på "nätvärkskortet" och gå till fliken "Avancerat" och gå ner till "Mediatyp" sedan går du till höger där du finner en Rullnings lista ställ där in "100Mps Full Duplex" klicka på okej och starta om datorn nu har du bättre flöde mellan datorn och x-boxen då det har stöd för 100Mps Full Duplex! :)
-
Thx ZeDD, du hjälpte till å fixade samma problem med en polare till mig. Jag köpte ett till närverkskort å det fungerade klockrent från första början. :) Kom upp i 5-7 mb/sek. Men nu har jag ett annat problem, varje gång jag startar om datorn så måste jag ändra sista ip nr, annars hittar inte datorn xboxne?? :confused: Konstigt tycker jag.
Jag har Zonealarm Pro som brandvägg, jag har satt ip nr 192.168.0.0 som trusted zone. Fungerar som sagt när jag antingen har 1 lr 3 på slutet. Men att jag måste byta så fort jag startar om datorn. :confused:
-
prova med att ha 192.168.100.3 på boxen & 192.168.100.1 på PC & stäng av den där brandväggen om du kör med korsad kabel mella PC-Xbox.
resterande skall vara sub 255.255.255.0 gateway 192.168.100.1.
-
Sätter du Trusted Zone på Xboxens ip ?
Jag använder 2 lan kort i min pc ett som ligger till telia Adsl och ett med Korsad Kabel mellan Xboxen med ipet 192.168.0.3
Nätmask 255.255.255.0
och Lankortet mellan Pcen och Xboxen har 192.168.0.1
och Nätmask 255.255.255.0
Och Trusted ip i Zonealarm till Xboxen allt fungerar bra för mig!
-
Lurigt att det inte fungerar hos mig? Jag har satt xboxens ip som trusted zone.
jag får kolla lite närmare på det här..
Thx!