-
Lödning
För det första krånglar det för alla att installera chippet? Verkar nästan som det, men för mig så funkade det direkt. Dock så tryckte jag bara dit chippet och lödde inget.
Råkade "supa" bort mina lödningsladdar så jag vet inte är det nån mening att löda när det endå funkar?
Vad e det för funktioner som man missar när man inte har lött, stod nåt om att man var tvungen att löda för att få vissa saker att fungera.
-
Du måste löda en kabel för att kunna stänga av chipet med ett långt tryck på powerknappen. Annars är det ingen skillnad.
-
Så det går inte att stänga av chippet på nått annat sätt förutom att plocka bort det igen?
-
Jo, du kan använda strömbrytare#4 för att stänga av chippet.
-
jag har ett aladdin advanced live kort som jag satt in i min xobx...behöver man inte löda kablar????
Marty
-
Psyfus, tror inte det krånglar för "alla".
Hur skulle det se ut om alla som lyckats skrev en tråd här och skrev att dom hade lyckats installera sitt xbit?
-
Gammal tråd men men. hehe. Btw så har jag lött fast chippet nu för att det slutade i "katastrof", chippet lossnade så fort jag petade på xboxen, så då var man tvungen och skruva upp och skruva dit det igen, blev jobbigt i längden.