-
Delad internet på xboxen
Hej!
:rolleyes:
Jag har Telia ADSL inkopplat med USB-modem till datorn. Har sedan kabel mellan datorn o xboxen. De snackar kanon med varanndra med tex. FlashFTP eller Relax.
Men hur får man igång Internet på xboxen? Har provat fasen allt! Typ med WinRoute... som jag inte fattade ett skit av :)
Nån som har en guide?
Tack
-
Installera winroute (min favvo), sätt NAT på nätverksanslutningen till modemet, sätt det andra nätverskortet på 192.168.0.1, sätt boxen på 192.168.0.2 med 192.168.0.1 som gateway. Netmask 255.255.255.0 på både boxen och pc:n såklart.
-
Hej.
Har gjort allt det där men verkar inte fungera. Har testat med Shoutcast men får ingen kontakt med nåt.. :(
Några mer förslag?
Tack
-
Delad Internet
Använder du XP? så kan du gå in under Nätvärks anslutningar och klicka på skapa ett nytt nätvärk för hemma eller kontors bruk och ställa in att Andra datorer Connectar vi den här för internet Anslutning följ guiden bara ska fungera utan några som helst problem
-
Hej.
Har rotat runt lite och kör xboxen med statiskt ip (192.168.0.2) och kan "snacka" med datorn via FTP.
Men nu när jag startar xboxen så stänger internet ner direkt på datorn och jag kan inte surfa... Stänger jag av xboxen så fungerar internet igen...
Skit!