-
dvd+r
Jag läste lite trådar om huruvida Ps2 med messiah 2 pro chip stöder dvd +r eller inte. Dock gav det inte något svar på frågan. Jag har en Ps2 med ett messiah 2 pro chip och en satans massa dvd +r skivor. Frågan är om de är läsbara för Ps2. Modellen på min Ps2 är: SCPH 30004 R.
Tacksam för svar
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av platon:
<strong>Jag läste lite trådar om huruvida Ps2 med messiah 2 pro chip stöder dvd +r eller inte. Dock gav det inte något svar på frågan. Jag har en Ps2 med ett messiah 2 pro chip och en satans massa dvd +r skivor. Frågan är om de är läsbara för Ps2. Modellen på min Ps2 är: SCPH 30004 R.
Tacksam för svar</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">det hänger inte på chippet, det är modellen på PS2:an det hänger på, eller lasern i den dvs.
V7:an skall klara DVD+R, eventuellt redan från V5 och uppåt, men det är väl bara att testa antar jag.
-
Jag har en scph-30004R med Messiah 2 och dvd+r funkar fin fint.
Men jag har en V5:a och jag vet att det finns 30004r som har v4 moderkort också jag är inte säker på att v4 stöder dvd+r.
Men det borde funka att uppdatera dvd-drivrutinerna annars
-
En annan fråga. Hur lång tid skulle det ta med en 4X Dvd-brännare att bränna en dvd till PS2 (4,7Gb)?
-
20-25 min i 2X och du ska inte bränna i max hastighet
-
4X DVD-brännare??? Exempelvis...? Har som mest sett 2,4X på de nya DVD+R-modellerna.
När jag brände en kopia i 1X(DVD-hastighet..inte 1X i CD-termer) tog det cirka 35-40 minuter har jag för mig(har bara gjort det en gång än så länge).
(Det gjordes på en Pioneer DVR-105, dvs inte DVD+R).
Warp: funkar dåligt om man vågar sig på 2X eller? Det är visserligen uppemot 3 Gb ibland men vafaaan.. orka vänta 40 minuter?? :)
<small>[ 18 February 2003, 11:57: Meddelandet redigerat av: Tommy_2Tall ]</small>
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Tommy_2Tall:
<strong>
Warp: funkar dåligt om man vågar sig på 2X eller? Det är visserligen uppemot 3 Gb ibland men vafaaan.. orka vänta 40 minuter?? :) </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">nja...min kombination av en pioneer DVR-105 + Prassi Primodvd och BulkDVD-skivor har funkat att bränna i 4x. Jag spelar dem på min messiah 2 chippade scph-30004 R så har inte en ända skiva varit pajj!