-
nätverks-problem Xbox-Pc
Jag har idag försökt koppla samman min Xbox med PC:n med en korsad kabel emellan !! Xboxen har ip:192.168.0.3 och datorn har jag låst till ip:192.168.0.1 och sedan när jag pingar IP:t i dos så står det bara att "Begäran gjorde timeout" alltså inte får nån kontakt!! Kan nån hjälpa mig kör win98 second edition på dator och Xboxen är chippad med X-ececuter 2.2 lite! evo-dash ligger inne på hårdisken och static IP är på "YES" i xboxen.......men det funkar ändå inte så nu är jag i behov av hjälp*snälla nån*
mycket tacksam för alla svar!
mvh.Peter
-
Vad använder du för FTP program från datorn? Jag kör med FlashFXP tycker det är det bästa.
När jag kör FlashFXP från min dator med "Windows 98" så tar jag "Quick Connect" skriver in ip-adressen och port 21 skriver in användar namnet "XBOX" och lösenordet "XBOX" trycker sedan connect.
Användarnamn:XBOX
Lösenord: XBOX
-
Har också x-ecutor 2.2 Lite på min xbox.
-
Win98:
Höger klicka på nätverks ikon på skrivbordet, se egenskaper. Du ser nu ngt som heter TCP/IP markera den, se egenskaper, skriv in IPnr, nätmask, gateway.
ex:
(PC)IP:192.168.15.1
(Xbox)IP:192.168.15.3
nätmsk: 255.255.255.0
gateway:192.168.15.1
FTP:
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: XBOXEN
värddator: 192.168.15.3
anvnamn: xbox
lösen: xbox
Stäng av "Passive mode" i din FTP.
kör du Evolution X som dashboard eller XBMP (måste lösen vara i MD5)
-
vad är MD5?? Jag har gjort detta, men sedan när jag pingar xboxens ip-nr i datorn så står det bara att"BEGÄRAN GJORDE TIME-OUT" har en helt ny korad kabel.......har även testat med andra korsade kablar med samma resultat! Vad är det för jävla skit Xbox jag har??? den funkar med korsad kabel hos killen som installerade chippet för det var jag med och kollade!!! Behöver hjälp snabbt!! tack på förhand
mvh.Peter
-
Upptäckte att det är skillnad på 192.168.000.003 och 192.168.0.3
I det första alternativet fick jag inte kontakt, men i det senare fick jag. Kan det vara ngt?
-
Har du EvoXdash (remoteX) skall anv/lösen vara xbox/xbox
har du satt in ett static ip i din xbox på inställningarna & sparat startat om?
FEL 192.168.000.003
RÄTT 192.168.0.3
-
Jag har EvoXdash. Static ip=yes och sparat och startat om.
Dator ip:192.168.0.1
Xbox ip:192.168.0.3
Har testat flera korsade kablar men får ändå inget svar när jag pingar Xboxenx ip.........funderar om det är nätverkskortet i datorn som det är nåt galet med!!
Tacksam för mer ingående inställningar i Xboxen om det kan vara det!!?
-
Prova med:
Dator ip:192.168.100.1
Xbox ip:192.168.100.3
nmsk:255.255.255.0
gateway:192.168.100.1
annars kan du byta nätverkskort ibland e dom kassa fasst dom e nya.
-
jag har beställt ett nytt nätverkskort så jag får väl det nästa vecka tog och beställde en ny korsad kabel oxå!! återkommer med svar när jag installerat det!!
-
Nu igår plockade jag i mitt nya nätverkskort coh satt i den nya kabeln......då fick jag svar direkt från Xboxen när jag pingade=) så nu fungerar det!!:) Det måste varit kortet som var nåt fel på!!