-
Magic 3 bekymmer
Hej!
Jag har en v4 konsoll som jag hade ett neo 2.2 i, vilket funkade klockrent till det det skulle göra (cd-backupper). För att kunna köra dvd-backupper krävdes dock uppdatering, och det sitter nu ett magic 3 i burken. Detta fick till följd att 80% av mina cd-backupper inte längre startar, medan resten funkar klockrent och startar på varje försök. Jag kan inte se något samband med att ett visst skivmärke startar, och ett annat inte eller något sådant, utan det verkar vara helt slumpmässigt. dvd-backupper verkar fungera, men det är bekymmer när jag skall köra dvd-filmer (original), eftersom jag måste köra via dvd region X för att komma runt RGB-problematiken, dvs grön bild. Det fungerar att köra dvd region X kanske en gång på 40, vilket är lite jobbigt närm man skall kolla på film.
Firman som gjorde installationen hävdar att det inte har något med om-moddningen att göra, trots det faktum att alla mina cd-backupper fungerade kladerfritt innan chip-bytet. De påstår istället att problemet är min konsol är gammal och att lasern börjar bli dålig osv. Bevisligen fungerar ju moddningen också eftersom vissa spel fungerar klockrent.
Någon som har några förslag på var jag skall göra? Kan man byta laser, chip, eller skall man rent av slänga konsollen och köpa en ny?
Tar tacksamt emot förslag...
-
Jag har samma problem. 80% av de DVD-Rippar jag laddar ner på eMule
bootar inte. Dock funkar alla de DVD jag laddar ned. Jag kör också
Magic 3. Att din laser skulle vara trött är bara baloney. Många
av firmorna som moddar kan mindre elektronik än du och jag.
Jag tror det är nån slags begränsning i Magic 3 eftersom skivorna bootar
på min nevö's PS2 med Messiah 2 Pro...