-
unknown disc
Har fört över spel filer till xboxen och försöker bränna dom på dvd men får bara unknown disc.
Har även försökt göra om filerna till iso med xboxisotool och sedan bränna dem med det fungerar inte heller.
Vad kan vara fel??
Har akita chip och thompsson spelare.
Hatti
-
Du försöker väl inte bränna med sådan totalt värdelösa DVD+R skivor?
Xbox kan inte läsa dessa skivor och får då meddelandet unknown disc.
En dvd-rom på en dator kan inte heller läsa dessa skivor.
-
Datawrite DVD+R skivor funkar väldigt bra både i pc'n och i min x-box.Funkar även i en annan pc jag har med dvd läsare i.Samt även hos kompisens x-box och även hans pc.
Vad det sitter för spelare i x-boxen har jag ingen anning om men det är dom första x-boxarna som kom ut.
XisoManager använder jag för att göra iso filer med.
Så det måste vara nått annat som är fel.Eller......
-
Ja brorsan som har en thompson dvd i sin xbox kunde spela de spelen som jag hade bränt på dvd+r.
På min xbox som har en samsung dvd står det bara unknown disc när man sätter in skivan.
-
Vad har du brännt med för program? Om du har bränt med nero så kan det ställa till med trassel. Testa istället dvddecrypter om du misslyckats med nero. http://www.dvddecrypter.com
Lycka till!
-
Om du frågar mig, så har jag brännt med nero.
Alla spel som jag har brännt på dvd-r skivor fungerar utmärkt. Och alla spel jag har brännt på dvd+r skivor går igång på brorsans xbox som har en thompson dvd-läsare.