Tillbaka till omoddad xbox efter att ha råkat klicka på Live!
Min lillebror satt och spelade MM2 (kan har varit MM3) och råkade klicka på Live.
Då stod xboxet och laddde, det stod ngt om ett fel sa han.
Sen när han startade xboxet så var den precis som om den var omoddad, alltså när man startar en omoddad xbox utan skiva i den. :eek:
Vad har gått fel och hur kan jag åtgärda felet?
Låter väldigt skumt enligt mig eftersom jag aldrig hört talas om ngt fel som detta :(
Tackar för hjälp
Re: Tillbaka till standard xbox efter att ha råkat klicka på Live!
Citat:
Originally posted by A.T
Min lillebror satt och spelade MM2 (kan har varit MM3) och råkade klicka på Live.
Då stod xboxet och laddde, det stod ngt om ett fel sa han.
Sen när han startade xboxet så var den precis som om den var omoddad, alltså när man startar en omoddad xbox utan skiva i den. :eek:
Vad har gått fel och hur kan jag åtgärda felet?
Låter väldigt skumt enligt mig eftersom jag aldrig hört talas om ngt fel som detta :(
Tackar för hjälp
Din evo-x installation var nog lite gammal och gjord så att evo-x installerades som c:\xboxdash.xbe och nu skrevs över av livedashboarden.
Nyare evo-x installationer görs som c:\evoxdash.xbe vilket även kräver ett hyffsat nytt bios som kollar om den filen finns.
Så: Uppdatera bios till x-ecuter 2 4979 och installera om evo-x bara!
Re: Re: Tillbaka till standard xbox efter att ha råkat klicka på Live!
Citat:
Originally posted by Hansi
Din evo-x installation var nog lite gammal och gjord så att evo-x installerades som c:\xboxdash.xbe och nu skrevs över av livedashboarden.
Nyare evo-x installationer görs som c:\evoxdash.xbe vilket även kräver ett hyffsat nytt bios som kollar om den filen finns.
Så: Uppdatera bios till x-ecuter 2 4979 och installera om evo-x bara!
In med superdisc alltså ? :rolleyes:
Är spelen kvar på hdn? Vill ju inte förlora dem :(
Re: Re: Re: Tillbaka till standard xbox efter att ha råkat klicka på Live!
Citat:
Originally posted by A.T
In med superdisc alltså ? :rolleyes:
Är spelen kvar på hdn? Vill ju inte förlora dem :(
Ja, lita på superdisc. Dina spel finns kvar.