-
NEC 1300 - Samsung
Har lite problem med brända DVD filmer...
Jag har en Nec - 1300 brännare och en samsung läsare i X - boxen.
Har provat att uppgradera brännaren, men verkar inte hjälpa.
Har brännt med Verbatim DVD+r och 3T pro DVD+r skivor.
Det roliga är att jag brände en ISO på ett spel och den funkade.
Min fråga är nu, varför funkar inte filmerna??, sätter jag i dom i datorn funkar dom helt perfekt i båda mina läsare.
Skall man använda dvd-r? Vill gärna fråga, då det känns ganska onödigt att sumpa skiva efter skiva.
plz HELP!!
//bridgeman//
-
Av egna erfarenheter så fungerar - bättre än + med en samsung dvd.
Använder själv en NEC 1300 för att bränna
-
Har bytt skivor och kör nu med DVD-R, har funkat 100% hittills!:D
-
Jag har brännt en del dvdfilmer och märkt det att man absolut inte ska använda Nero. Finns mycket bättre program som t.ex dvd-decrypter som är freeware, finns på www.dvddecrypter.com. Annars finns juh Alcohol 120 med.
-
Ni som brännder DVD-filmer:
Laddar ni ner DVD-R Releaser eller bränner ni från en orginal retail skiva?
Jag frågar för de gånger ja har velat kopiera en hyrfilm har det varit DVD-9. Är de flesta filmer som släpps på DVD idag dubbellager eller? Det går ju att ladda ner DVD-R Releaser som e rippade att passa DVD-5 men då e ju oftast bilden downsamplad och extra material borttaget...
-
Jag bränner oftast sånna dvd-r releaser jag laddat ner. men det går även att bränna vanliga dvd9 till dvd5, men det e lite meck me de. man måste ta bort en del. finns finfina guider på http://www.dvdrhelp.com . själv använder jag dvddecrypter till att rippa in vobsen till hårddisken och sen dvd2one för att rencode och ta bort extramaterial.
Lycka till!!