-
Nybörjare
Tja på er! Nu e det såhär att jag äntligen lämnat in min box för chippning, och jag får väl tillbaka den om en vecka eller så. Efter att ha varit inne å läst på detta forumet ett tag så förståd jag dock att allt inte kommer att funka från och med att jag får hem den , chippad&klar, så jag tänkte :
Kan inte någon vänligt sinnad medmänniska lista några program som är bra att ha(obligatoriska?)för att kunna koppla ihop Xbox-Dator osv... även gärna förklara vad programen gör!!
STORT tack på förhand!
//Anders
-
Tjena
Jag hade samma problem som du ;) Men det fixade sig... Tanka hem superdisc 3.7 (en cd med allt möjligt du behöver till xboxen). Om du lämnat in boxen här hos psxcare så har du tur, för de lägger in alla program du kan tänkas behöva på xboxen från superdiscen(de gjorde iallafall det på min). Superdiscen finns att tanka hem från internet, men jag kan tyvärr inte säga vart, men skicka mej ett mejl så kanske jag kan hjälpa dig... weblasse@*******.com , du förstår nog vad det står(det som de flesta har), för det blir ju censurerat.
För att köra över saker till xboxen behöver du en korskopplad nätverkskabel, en dator ;), och ett ftp program, typ flash fxp, WS FTP eller liknande, skícka ett mejl för mer hjälp, lycka till.
Cheers
//Larscha
-
EVO-X dashboard - bra program som körs istället för Orginal MSDashboard
Enklaste sättet att installera evo-x och alla nödvändiga program är att ladda ner superdisc (senaste versionen) och bränna det på en cd-rw.
XBCopy025 - program som används för att ladda ner spel från skiva till hårddisken. Fungerar både med backup kopior och orginal spel.
Xftp - program som man använder sig av för att koppla ihop med en annan xbox och ladda ner spel till och ifrån den.
Xcommander - som "utforskaren" fast för xboxen
Media Player - media spelaren för xboxen.
För att koppla ihop xboxen med en dator behöver du bara ett bra ftp program på datorn. T.ex. FlashFXP.
-
Hej
helt ny xboxare och har en fundering.
Evo-X dashboard som det verkar heta, det man ser då man startar upp boxen,
games apps reboot osv ligger där, den bilden är för stor för tvn så att säga,
hur gör man dén mindre????
i xbmp så kan man köra nå kalibrering historia men et är ju bara för film,
-
mjo har åxå det där problemet..... men pröva att byta bakgrund.... vissa passar "lite" bättre än andra osv.... :/
-
Kan man lägga in spel på xboxets hårddisk och i så fall hur bär man sig åt.
-
med programmet DVD2XBOX du hittar det i APPS om du har installerat SuperDisk 3.7RC8