-
Från DC till X-Box
Hej alla X-Box veteraner!
Här kommer en NooB fråga som ni säkert skrattar åt...
När jag laddar ner spel till min X-Box, vilket filformat ska jag ladda ner?
Jag antar att jag ska föra över det från PCn till X-Boxens f: under mappen games. Hur startar jag spelet sen?
-
Spelen brukar oftast ligga i .RAR format, uppdelat i massor av filer som heter blabla.rar, blabla.r00, blabla.r01 osv. Ibland heter filerna .001, .002 osv
Du måste få tag på alla filer i serien och öppna den som heter .rar i WinRar
Markera .ISO filen och "dra" den till en mapp på en hårddisk med tillräckligt utrymme.
Sedan använder du QWIX för att automatiskt extrahera filerna från .ISO-filen och ftp:a dom till din xbox.
Starta gärna Avalaunch för bäst prestanda. När jag tänker efter så tror jag att man måste starta Avalaunch eller Xbox Media Player eftersom ftp-servern i vanliga evo-x dashboard inte stöder "passive mode"
Du kan även prova programmet SUXX som automatiskt sköter uppackningen av rar-filerna, men jag tycker inte det är lika stabilt som qwix.
När du är riktigt varm i kläderna kan du dela ut katalogen med dina .rar-filer som en windows share, och använda programmet "Complex Tools" som körs på din xbox. Complex Tools kan då logga in på din dator och kopiera spelet direkt från rar-filerna till xboxens hårddisk.
-
:d
Tack Hansi!
Äntligen ett svar som man förstår... :D