Rädd för Bios byte.Hjälp behöves.
Nu kommer jag säkert få som svar, "kolla och sökigenom de gamla trådarna!?dumhuvve."
Men jag tycker att för att förstå dem så måste man kunna lite innan vilket jag inte kan.
Så här är det.
Jag vet inte vad jag har för chip till och börja med, men ni som kan det här kan kanske relatera det till vilket Bios man har?.
Altt som står när jag startar upp boxen är som följer:
Evox D.6.ef
samt
RemoteX v.1.8.3285
Eftersom jag inte har gjort något åt xboxen på ca.6 månader tänkte jag att det förmodligen är Bios som står för problemen när inte spel laddar eller hänger sig, då det inte har gjort det tills för 1o1/2 månad sen.
Nu för att gå vidare till "omflashing", om det nu är det som betyder att byta bios (?). Vilka program behöver jag?. kan jag göra det från Xboxens hårddisk då jag för tillfället saknar brännare?.
Om jag väljer fel Bios eller en korrupt Bios, kommer jag att sluta upp som mannen i Plutonen, nerfallen på knä, gråtande med min förstörda Xbox höjd överhuvudet och skrika WHY!?
Är det olika biosar mellan olika chipptillverkare?, jag menar om jag har ett Executer2 chip och laddar ner en Bios, men den är lämpad till en annan chip tillverkare, kommer mitt vardagsrum att implodera i ett inferno av ljud och ljus, eller kan man Ctrl+Z så att säga om man begår något av vad kan liknas en uppsjö av fatala misstag?
Och som sista tingest, jag har för mig att jag har sett reklam för en Mirc. kanal som denna sidan håller i, men nu när jag letade efter den så ser jag den inte!. Vet nån om det finns en sån.
Tack på förhand mina goda män.