M2Pro reset knapp? Problem med backuper..
Jag fick mitt messiah 2 pro idag och började lira lite lätt. Testade en backup på ett spel och det funkade fint. Testade en till backup, och fick svart skärm. Provade reseta/slå av på reset, men blev tvungen att bryta strömmen. Slog på PS2an igen och fick då genast problem med att starta backuper. Får den klassiska "insert psx/ps2 format disc" skärmen. Original-spel funkar fint.
Så jag började rota runt i dessa forum lite efter en möjlig lösning... kom över FAQ delen rätt snabbt och hittade detta:
Citat:
Har man Messiah 2 PRO installerat:
Stäng av din PS2 genom att trycka på reset i 2-3 sekunder.
Starta din PS2 genom att trycka reset i c:a 2-3 sekunder (tills den blå lampan tänds)
Nu kan du spela PS1 spel och se DVD-filmer...
Skall man återgå till "PS2-läge" så måste man stänga av PS2:an helt (reset i 2-3 sekunder), det räcker inte med ett snabbt reset.
Vill man stänga av Messiah 2 PRO helt så stänger man av PS2 med resetknappen intryckt 2-3 sekunder, sedan startar man med resetknappen intryckt tills den blå lampan tänds + 5 sekunder till.
De linjer som är i bold funkar ej för mig. När jag väl slagit av min PS2a med hjälp av att hålla inne reset-knappen så kan jag endast slå på det genom att trycka på eject, ej reset. Bryter jag strömmen så funkar reset-knappen första gången endast, och bara genom att trycka på den (ej hålla inne).
Lite besviken, verkar som att chippet helt blivit "avslaget" och jag inte kan få på det igen.