-
DVD Region X
Tänkte bara höra om det är någon speciell rutin som man ska göra när man använder sig av Region X. Jag läste att det bara var att stoppa i cdn vänta tills region numren kommer upp byta till backupcd och sen trycka på start. Har testat det men det funkade inte fast jag misstänker att det är mina cdskivor det hänger på (har haft problem med AR2 också). Men någon får gärna posta exakt hur de gör med DVD Region X skivan som bootcd.
/Anders
-
Det är så man gör... Väntar på regionsbilden, trycker på eject, byter skiva, trycker på start...
-
Kör EA tricket. Funkar 100%. Jag hade många backuper som inte gick igång med AR2 så jag köpte Multi Region-X och kör EA bootmetoden. 100% av spelen funkar!!! http://www.psxcare.com/support/forum/smile.gif
-
Har testat igen nu och det funkar mycket bättre nu med både ar2 och dvd region x (av någon anledning).
Har bara en fråga.
Hur exakt funkar EA metoden?
/Anders
-
Ha DVD Multi-X skivan i Ps2:an
1) Ha Ps2:an avstängd (den röda lampan ska lysa).
2) Tryck & håll in resetknappen.
3) När menyn där man kan kan välja region på kommer upp så släpper du resetknappen.
4) CD luckan kommer ut i ca: 4sek (6sek om du har Neo2.2).
5) Byt skiva till backupen och när CD luckan stängt sig själv så är det bara trycka START.
OBS! Man ska alltså INTE trycka på EJECT!!!