-
Bootskiva -no need
Var hos en kompis i förrgår han hade Neo 2.2 i sin maskin och hade Demo skivan som man får med PS2 som boot skiva.
Man bootar PS2an med Demo cdn i
väljer i menyn den dära musik, grafikdemo grejen... väntar... tar ut CDn
import skivan... trycker på trekant
så där ja nu va de klart!
Nu sparade vi ungefär 500kr
förresten du Hansi varför säljer ni Japanska PS2or för 7000 när man kan få en för 2500 på gameshop.nu ???
[This message has been edited by RJ (edited 28 September 2001).]
-
Jag skall testa det där med demoskivan.
Angående jap ps2 för 2.500:- så har dom antagligen en massa maskiner liggande som dom inte blir av med. Och då svenska PS2 kommer att sjunka till c:a 3.000:- snart samt att det kommer chip som "klarar allt" är det kanske inte så intressant med japanska basenheter längre.
Vi har bara en japansk ps2 på lager, och den köpte vi in för c:a 6000:- tror jag...
I övrigt bryr vi oss inte så mycket om ifall företag med följande supportpolicy håller lägre priser:
Support
Lämnas ej av xxxxx generellt. Om support önskas för produkter
som har köpts hos oss ber vi dig att kontakta respektive tillverkares
support.
eller
"Priser på hemsidan gäller endast vid E-mail beställningar."
Vi lämnar support på i princip alla produkter vi säljer, samt håller samma pris i butik som på webben.
-
En av våra tekniker har försökt att starta ett kopierat PS2 spel med den metod du beskriver men inte lyckats. Han provade både att bara trycka eject, samt EA-swap genom att hålla reset nertryckt och släppa för att göra en forcerad eject. Det lyckades inte för fem öre.
Om någon annan mot förmodan lyckas så posta resultatet här. Vi kommer inte slösa bort mer tid på att försöka få det att fungera.
-
Som jag tolkade så gällde metoden import orginal.
Kan inte ni prova det, Hansi?
[This message has been edited by ktd (edited 29 September 2001).]
-
läste just detta:
put on the DEMO DISC, choose FIFA 2001, swap then press X (to normally launch the FIFA 2001 DEMO).
problemet é dock att jag inte har demo discen kvar (vet inte vart den é), med andra ord så jag kan personligen inte testa om det fungerar.
men skulle ingen här på forumet kunna ta ett försök med denna metod..?
------------------
Some people are alive only because it´s illegal too shoot them!!
//MjKORF
-