Hej alla glada :-)
Jag undrar vart och hur man ändrar så att jag kan göra under menyer i menyn som kommer fram när jag startar boxen tex spel- bilspel- toca eller spel- homebrowe- worms ni förstår nog vad jag menar.
Printable View
Hej alla glada :-)
Jag undrar vart och hur man ändrar så att jag kan göra under menyer i menyn som kommer fram när jag startar boxen tex spel- bilspel- toca eller spel- homebrowe- worms ni förstår nog vad jag menar.
Spana in denna tråden, så tror jag nog du förstår (om du har Evox vill säga).
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12503
Fattar inte vad är det jag måste göra då ska jag lägga till någonting eller ???
Du kan ju til exempel addera detta/göra så här:
Section "Bilspel"
{
AutoAddItem "e:\games\Bilspel"
AutoAddItem "f:\games\Bilspel"
SortAll
}
då kommer alla spel under "e:\games\Bilspel" samt "f:\games\Bilspel" att hamna i et menyalternativ som heter just Bilspel.
Det är bara att prova sig fram, det värsta som kan hända är att man inte får upp något alls i menyerna om man gör fel. Du kan ju spara den gamla .ini filen som backup om du vill.
Tack jag ska prova
[Menu]
Section "Root"
{
Section "Games"
{
Section "Bil-spel"
{
AutoAddItems "e:\games\Bil-spel"
AutoAddItems "f\games\Bil-spel"
SortAll
{
Så här har jag gjort för att få en mapp som heter bil-spel i mappen games, men när jag startar så står det bara games i menyn och går jag in i den så finns mappen bil-spel sen finns resten där också typ apps, system utilitys osv.
Jag vill att när jag går in i games så ska det stå bil-spel där. VAD GÖR JAG FÖR FEL ???????????
Om du jämför din meny med det odin skrev lite högre upp kommer du antagligen hitta felet..................
Vadå ska jag ta bort Section "Root" menar du eller
Nej nu var det ju inte riktigt så jag menade........ Fortsätt att leta.............................................. ...................................
*hint* { och } är olika tecken { används för att påbörja något och } för att stänga fungerar ungefär som html taggar.
Nu äntligen har jag fått det att fungera tack för hjälpen alla som har svarat :p
Så här blev det när jag var färdig :)
[Menu]
Section "Root"
{
Section "games"
{
Section "ACTION"
{
AutoAddItem "e:\games\ACTION"
AutoAddItem "f:\games\ACTION"
SortAll
}
Section "ADVENTURE"
{
AutoAddItem "e:\games\ADVENTURE"
AutoAddItem "f:\games\ADVENTURE"
SortAll
}
Section "MOTOR"
{
AutoAddItem "e:\games\MOTOR"
AutoAddItem "f:\games\MOTOR"
SortAll
}
Section "SPORT"
{
AutoAddItem "e:\games\SPORT"
AutoAddItem "f:\games\SPORT"
SortAll
}
Tack igen alla som hjälpte ingen nämnd ingen glömd.