-
EEPROM problem !!!
Har precis lött in mitt xeniumchip.. Laddade in X-ecuter biosen, fick felkod 13.. Tänkte pilla lite i inställningarna, men nybörjare som man är så bör man nog läsa igenom lite forums osv innan man fipplar :) Men nu är skadan redan skedd. Problemet jag har är:
XeniumOS startar upp alldeles utmärkt, men när jag ska starta x-ecuterbios eller EvoX7 så blinkar ejecttray:n rött .. Sedan blir skärmen bara helt svart och den står bara å laddar.. Ingeting händer..
Läste att de berodde på att EEPROM:n är helt tom.
Så nu är min fråga hur jag ska lyckas få tillbaka minnet i boxen igen?
Bör vara fler människor som lyckats med detta :)
Hoppas på snabbt svar, samt en noggran beskrivning hur man gör!
Xbox tillverkat 2002-04 ..
-
Har du installerat Evolution X Dashboard?
-
Nej, Jag har ej installerat Evolution X Dashboard. Hur gör man det, samt hjälper de mot ett tomt eeprom ?
-
Med SuperDisc.
Har du X2 4980 BIOS?Error 13 betyder fel på DashBoard.
Hur vet du att eepromen e tom?
-
De vet jag väl egentligen inte, men jag har snurrat runt på en massa forums.. Enligt mitt fel så är felet ett tomt eeprom. Se länk: http://forums.xbox-scene.com/index.p...0203&hl=xbtool
-
-
WOHO. Har löst problemet.. Hoppas ni andra som får detta problemet får sitta ett tag och klura. ! :)
Läs denna ifall ni har problem.
http://forums.xbox-scene.com/index....70203&hl=xbtool
-
Hade du använt "restore eprom" funktionen i xenium utan att ha gjort "backup eprom" eller?
-
fixade ett moderkort med liknande symtom, blinkade bara rött,ingen bild & ljud. Tog ett Alladin Advance chip och plockade ur kretsen och programerade den med cromwell-pathed.bin som jag hade patchad med en Eeprom binfil från en annan xbox, lödde in Alldin chippet, startade boxen och då flashades automatiskt xboxens eeprom, finns guider i forumet på www.xbox-scene och länkar till programmen som behövs.
-
Precis Hansi, chippet (JAG) strulade när jag skulle flasha det. Så då tänkte jag, vi provar att köra lite restore eeprom.. Men då fick jag ju en helt tom eeprom :) Men nu har allt löst sig och jag behöver inte sälja mitt xbox för en billig peng :P