Några frågor och förslag till er på psxcare och de som läser på forumet
Tjenare...
Här kommer frågorna:
1. När jag har ftp:at över ett program till min xbox till mappen apps (i detta fall gäller det bo-xlink) kommer detta program inte upp i menyn apps. Vad beror det på och hur får jag dit det? (kan dock köra programmet genom en filhanterare)
2. Vart ska jag sätta roms som jag laddat ner till boxens emulatorer? Alltså i vilken/vilka mappar och är det samma format som till datorns emulatorer?
3. Går det att köra xbconnect från xboxen på samma sätt som xlink? I så fall hur?
4. Hur uppdaterar man sin xbmp/xbmc? Är det bara att ftp:a över till xboxens hd på samma plats och med samma namn som den version man nu har?(alltså "spara över" den xbmp/xbmc man nu har) Och om det nu "bara" är att spara över, kommer då xbmp/xbmc att finnas under menyn apps utan att man gör något? (eller kommer man att behöva starta det med en filhanterare så som jag behöver med mitt bo-xlink?)
Och som näst sista punkt en uppmaning till alla som vill lira xbox över internet...
Använd bo-xlink och gör det ofta, så jag har någon att lira mot :D
Och sedan som sista lilla grej har jag ett förslag till er på psxcare:
skulle inte ni kunna lägga upp några serverar i olika spel på xlink, typ counter-strike. Alltså sånna spel där servern kan stå på och folk hoppa in och ut som de vill utan att hosten behöver creata hela tiden. (iaf ja tycker att det är ett bra förslag ;) )