-
Säkra back-uper...
Jag har hållt på ett tag nu och kommit fram till att för att få det bästa och säkraste resultatet på back-uper ska man (i alla fall jag) använda FireBurner, Verbatim CD-r skivor och bränna med 2x hastighet. Sen jag gjort det har jag 100% lyckat resultat!!!
Nu har jag till och med fått igång Tony Hawk 3. Det fick jag inte förut. Då hängde sig spelet vid "Loading" skärmen!!!
[This message has been edited by ktd (edited 08 December 2001).]
-
Alltså det där me verbatim skivor måste vara skitsnack... varför skulle dom vara bättre???
ja kör med MR.platinum å det har inte varit något fel på dom... bränner dessutom mina backuper i 16x ..... fattar inte varför man ska bränna i 2x har aldrig hatt några som helstproblem med mina backuper
-
Det är ju olika från brännare till brännare och olika på lasern från Ps2:a till Ps2:a.
Men om du läser på olika engelsk forum så kan du se att det är typ 100-tals som har problem med tex. Tony Hawk 3. Jag hade samma tills jag brännde med FireBurner och i 2x hastight. Om du kan bränna 16x så är det ju bra för dej...
-
joo det e väl det antar ja ......
Även mitt tony hawk 3 fungerar perfekt
-
ja jag säger då de...använder cdrwin å clonecd (clone tycker jag är bäst) å bränner på full hastighet med min sony brännare vilket är 10x å allt funkar fint som smort...kör även jag på några budget skivor av Verbatim...men alla anra funkat lika bra också..."de ä bare å åk"
-
Att det alltid ska vara tjafs om vilken brännar hastighet det går att köra!!
Själv kan jag oxo ligga å bränna x16 som GoBiE men JAG rekommenderar det inte om man ligger å tradar spel med andra.... Har dock inte nån PS2 än (Beställt inkl chip)
Polaren bränner x8 och filmsekvenserna hackar snabbare än den snabbaste kocken som skivar gurka. Testar ett par cdr från honom bränner x16 fungerar perfekt.
Bör ju vara beroende på brännare MEN även på vilket märke av cdr. Spelar ingen roll om skivorna kostar 3kr eller 20kr. Dom för 3kan fungera MINST lika bra om inte bättre.
/Daniel
-
-
Det är ju skit bra att ni kan bränna hur fort som helst. Men för oss som inte kan det kan det ju vara en lösning. Jag hade problem med en del spel på sista tiden och då hjälpte det med att byta till FireBurner och bränna i 2x...