-
Bränna superdisc
Hejsan!
Liten fråga här angående bränning av superdisc 3.7-rc8 lite
Jag har tankat ner den från IRC och packat upp .iso filen, plockat upp den i Nero som jag brukar med .iso filer och brännt ut den. Men när jag stoppar i den i min Xbox med X-bit chip och Xcuter 2 bios så bootar maskinen upp med msdashboard och går rakt in i musikspelar läge. Visas där som en 41 min lång musik CD.
Chip och bios funkar som det skall efter vad jag kan se så tror inte där är något problem, och plockar jag upp CD'n i xISO så listas trädstruktiren upp hur fint som helst, är det någon som kan hjälpa mig med detta så vore jag tacksam. :)
/Div
-
har du brännt som imgae i nero6 eller alcohol120%
-
Ja jag har valt Burn image i Nero med en CD-RW skiva.
-
pröva me cd r funkar bättre än cdrw
-
va menar du me packa upp ison gör den till iso sen bränn som image i cdr
-
packat upp .rar filen som superdisc kom i till en .iso fil, men hur jag än gör när jag försöker bränna ut den så startar alltid MSDashboard up och visar en 41 min musik cd
-
En liten rättelse av min post här, när jag bootar upp min Xbox står det Executer2 i vit txt under uppstart och om CD skivan som jag brännt superdisc på ligger i spelaren så kommer en ny meny upp, står Loading och PSXCARE bla, men laddningen avbryts pga något och går in i msdahboard med musikspelaren, Är det min cdrw-skiva som är kass kanske ?
-
-
provat med både cd-r och rw, samma sak med båra. börjar ladda superdisc men avbryts efter en stund och går över till musikspelaren i standard, visar en 41min musik cd där
-
Du kanske inte har fått ner hela superdisc? Det kanske saknas några filer..
-
Så vitt jag vet och har provat så funkar cd-rw ypperligt jämfört med cd-r. Bränn på olika märken i typ 2x så ska det nog funka.(Om inte din superdisc version är ofullständig vill säga)
-
har kanske fått upp en "fake# superdisc'