Ska det inte visas något bild i rutan först?
@ Hansi
Jag är mycket tacksam för att Du svarade :) Håller på med att leta efter de trådarna hur man lägger in biosen. Men rätta mig om jag har fel, ska man inte får upp något bild på rutan för att lägga in bioset, för jag hade tänkt använda mig utav Ozxflash. Enligt readmetexten i Ozx ska man får upp en bild med linux för att därefter kunna göra sina val.
Kan man inte använda RGB-kabeln när man ska flasha?
Hmmm....läste nyss igen manualen som medföljde med chipet. I sista meningen så stod det att man inte kunde använda RGB-kabel med "linuxbioset". Vilket gjorde att jag minns en tidigare tråd här om att man inte kunde använda en "sorts" kabel, men tyvärr har jag ännu inte hittat tillbaks till den tråden. Vad ska man då använda sig av? Har nämligen provat med scarten kontakten inpluggat, men det blev samma sak där.
Har lyckas med flashning av bioset
@ Hansi
Jag tackar hjärtligt för de hjälp jag har fått:)
Var glad man blev när det fungerade, men det var fel redan från början...
skapade en biosfil med 4981.67_256k.bin, som också var tanken allra början eftersom jag tänkte lägga in 80GB hårddisken redan då så att man slipper "dubbeljobbet" senare, men under resans gång så ville jag behålla orginalet för att med den inkopplade så vet jag iaf att den fungera. Men efter några inspektioner och småingrepp på lödningen så kom jag till sist fram vad felet låg. Så det hela har delvis varit den mänskliga faktorn som spelade in :D Nu ska jag prova med att lägga in dashboarden...eller nä...först 80GB Hd:n..:D
Ha det...