När kommer ni få in NEO4? Om en dag,månad,år?
Printable View
När kommer ni få in NEO4? Om en dag,månad,år?
Vi räknade med att ha dom idag, då tillverkaren hävdade att dom började skeppa till alla distributörer i fredags.
Men idag fick jag veta att dom enligt uppgift haft ett problem i fabriken, maskinen som monterar de ytmonterade kretsarna på kretskortet hade gått sönder.
Hur som helst, leveranstiden är som jag alltid sagt helt utanför vår kontroll.
Skulle tippa på att chipen kommer nästa vecka istället för denna vecka.
Vi tycker det här är en lika jobbig situation som ni kunder. Jag har haft inbokad extrapersonal på plats i två veckor nu...
Hur mycket kommer NEO 4 att kosta med, samt utan monteringskostnad?
Vårt pris är 1250:- för chip eller 2000:- inkl. montering.
Löst chip kommer inkludera utskrivna installationsanvisningar samt tillräckligt med våra teflonisolerade 32AWG silverbelagda (phu!) elektronikkablar i olika färger.
Chipet monteras med c:a 40 lödpunkter, så det gäller att ha lite koll vid monteringen. Vi rekommenderar att man lämnar in sin PS2 för ombyggnad och har därför valt att hålla ett relativt högt pris på chipet.
Nu fårstår jag inte alls. Varför har ni valt att hålla ett högt pris på chipet bara för att det är svårt att montera. Borde ni inte ha ett högt pris på monteringen i stället?Citat:
<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
Chipet monteras med c:a 40 lödpunkter, så det gäller att ha lite koll vid monteringen. Vi rekommenderar att man lämnar in sin PS2 för ombyggnad och har därför valt att hålla ett relativt högt pris på chipet.</font>
Vi lämnar support när vi säljer chip. Tänk dig själv hur lång tid ett samtal tar som börjar med "Hej, jag har precis monterat NEO4 med 44 lödpunkter, och nu fungerar ingenting...vad har jag gjort för fel?"
Då säljer jag hellre 100 chip till kunder som valt att betala så mycket att jag har råd med personal som kan ge support, än 500 chip som kanske ger lika mycket vinst men som kommer generera mer support än vi kommer klara av.
Oki, jag förstår vad du menar. Men först måste dom ju skicka chippen. Har mailat dom typ en gång i veckan senaste två månadrerna men bara fått samma svar att dom ska skicka dom i början av nästa vecka...
Hej, jag undrar vad neo 2.2 kostar att få installerat hos er och om garantin fortfarande gäller...
Eller är det kanske bättre att vänta på ett nyare chip?
Så fort vi öppnar din PS2 så ryker garantin. NEO 2.2 + montering kostar 750:-. Du behöver även Action Replay 2 eller DVD-Region-X för 500:-