-
FTP > Data
Så här ligger det till. Jag vill koppla in min x-box till min data så jag kan ha ftp den är chippad och kör evuliton-x (eller hur det stavas), efter som jag siter bakom en ruter + hub (trådlöst = Netgear) så kan jag inte ta 192.168.0.1 som ip och då undrar jag vad jag ska göra. här nere kan ni se min inställningar
Use static ip: yes
Ip: 192.168.0.4
Subnetmask: 255.255.255.0
Defaultgateway: 192.168.0.1
DNS: 0.0.0.0
DNS: 0.0.0.0
FTP
Enable: yes
password: xbox
In game reset: no
Telnet
RDTools
Name: Evox
In game reset: No
jag anväder mej av FTP programet... FlashFXP
-
Jag antar att det inte funkar, eller ??
Sedan antar jag att din PCs IP är 192.168.0.1 - är den det?
Kan du isådanafall pinga boxen från PCn ?
Om ping funkar ställ din FTP klient på 192.168.0.4 och logga in med user: xbox och lösenord xbox !!
Lycka till
-
det funkar inte... och min PCs ip är 192.168.0.3 och jag kan inte pinga den
-
ok.. så det är din router som har IPn : 192.168.0.1 ?
Kan du pinga PCn respektive Xboxen från routern ?
Kan du pinga routern från PCn ?
(har ingen enhet på nätet IP 192.168.0.1 så är det det som är felet!!! Default Gateway är lika med att sätta en pekare på 'dörren' till nätverket. Är det således en falsk 'dörr' så kan man ju aldrig komma ut ! :D )
-
jag kan pinga routern från pcn ja jag fatar inte vad du menar med "Kan du pinga PCn respektive Xboxen från routern "
-
om du har en router bör det finnas en möjlighet att koppla upp sig mot den för att kunna konfigurerar routern.. ! Typ telnet eller via en console-port på routern..
-
okey kan vi prata svenska hära :D ?
tror du det skulle funka om jag drog en nätverkslad mellan rutern och x-boxen sen via rutern till datan?
-
jag fixade det själv great :D
-
hur fick du till det? har liknade problem med min router(netgear ej trådlös) hittar xboxen och delar ut ip m.m. automatiskt men jag kan inte pinga den rotern hittar xboxen som "unknown device" längre en så kommer jag inte har precis chippat den med ett aladdin advance chip vill kunna kolla på dvd osv. men kan bara spela brända spel så jag antar att jag måste ha evo-x eller nåt men hur ska jag kunna uppdatera bioset om jag inte ens kommer åt xboxen? (står i manualen att jag inte ska använda nån cd då pajar skiten) kan nån hjälpa?