-
Dvd region x
Tja! ja har testat en Dvd region x och nu har ja 6.2 MB kvar på mitt minneskort men ja kan inte spara nått mer på det å när ja kollar på minneskortet i browser så finns det inget på mitt minneskort....
Vad i helvete har hänt ??=)
Kan man formatera minneskortet på nått vis?
-
Ring oss på 08-615 21 60 och be att få prata med en tekniker. Vi har inte på något sätt lyckats få DVD Region X att göra ett minneskort obrukbart för andra spel, men är mycket intresserade av att få reda på alla detaljer runt sådana problem!
-
Hallå där!
Anledningen till varför minneskortet blir korrupt och måste formatteras om (helvetes skit) är att minneskortet är för gammalt! Ifall det står 00-02 längst ner till vänster på minneskortet kommer det bli korrupt så fort du startar dvdregionx. Version 00-04 krävs för att det ska fungera som det ska, då kommer en "save" från dvdregionx upp i listan över saves på minneskortet i PS2-browsern.
Sen en annan sak som är relaterad till dvdregionx:
Det verkar inte som att nyheten har kommit till det här forumet; att man kan starta CD-R-kopior med hjälp av bara dvdregionx? Helt utan modchip alltså... Det behövs bara en liten plastbit! Eller är det gamla nyheter och jag som är ute och cyklar? =]
-
Hur fan "formaterar" man det da???
för det finns ju inget man kan ta bort på det i "browsern"
Kan man formatera det och hur ?
-
Är ju till viss del sant, det funkar även med AR.
De spel du kan starta på detta vis är spel som har en TOC på 74min eller mindre. Alltså inte speciellt många spel. Har man ändå investerat i ett AR/Region X för 500 så kan man väl lika gärna köpa ett chip för 250 o få alla spel att funka.
-
Yopo: Tack för informationen!
Kontakta mig så får du t.ex. ett NEO4 eller Messiah monterat för endast chipkostnaden.
Jag kände inte till att det var problem med olika versioner av minneskort, vilket vi givetvis måste informera våra kunder om vid köp av DVD Region X.
-
Mitt blev korrupt men ja have version 00-03 så 00-04 måste man ha eller senare version om det nu finns
-
Vi har fortfarande inte lyckas få minneskortet i vårt lab korrupt, och det är ett 00-02.
Vilka spel har ni sparat från på korten? Det kanske är en kombination av olika faktorer som måste till innan kortet blir korrupt.
Jag har för mig att Ridge Racer V hade problem, men det var så länge sedan jag hörde talas om dessa att jag inte minns vad det gick ut på.
-
Jag hade ett 00 - 03 och jag hade bland annat GTA 3 savat å zone of the enders å tekken tag tournament tror ja det var kan va nått mer spel... (jag hade 6.2 mb kvar på kortet efter dessa sparningar) sen när jag lyckligt köpt en dvd -region x (trodde ja) så satte ja i skivan å började köra igång den... me minneskortet i det gick fint men ... sen när ja skulle spela å spara så stog det att det inte satt nått minnes kort i port 1 (men det gjorde det) ja startade om gick in i browsern å kollade det stog att det var 6.2 Mb kvar på minneskortet men det stog också NO DATA .... så det fanns helt enkelt inget på det.. ja har testat massor me spel lånat en polares minnes kort å kopiera filer från hans till mitt men det har kommit upp massa felmeddelande...
-
Jag hade ett 00 - 03 och jag hade bland annat GTA 3 savat å zone of the enders å tekken tag tournament tror ja det var kan va nått mer spel... (jag hade 6.2 mb kvar på kortet efter dessa sparningar) sen när jag lyckligt köpt en dvd -region x (trodde ja) så satte ja i skivan å började köra igång den... me minneskortet i det gick fint men ... sen när ja skulle spela å spara så stog det att det inte satt nått minnes kort i port 1 (men det gjorde det) ja startade om gick in i browsern å kollade det stog att det var 6.2 Mb kvar på minneskortet men det stog också NO DATA .... så det fanns helt enkelt inget på det.. ja har testat massor me spel lånat en polares minnes kort å kopiera filer från hans till mitt men det har kommit upp massa felmeddelande...
-
sorry va inte meningen att posta 2 ggr