-
Splitta ljudet..?
Skulle vilja koppla xboxen till båden min tv och min förstärkare, och jag har kikat omkring lite på olika hemelektronik kedjor men inte hittat något som verkar passa.. två RCA honor som blir fyra RCA hanar skulle ju fixa biffen, men jag har bara hittat en adapter som är precis tvårt om..
tips?
Jonas
-
Jag kör scart in i TVn och får ljudet på TVn den vägen.. sedan kör jag digitalt (optiskt) in i förstärkaren... men det kräver ju att man har en 5.1 förstärkare förvisso !!
Annars ser du till att skaffa en scartkabel med audio pluggar i som du sätter mellan TVn och förstärkaren.. då kan du få allt TV-ljud i stereon (inkl Xbox ljudet)... detta kräver dock att du har en Stereo TV för att det skall bli nån riktigt effekt !
Lycka till
-
Den här borde fungera. Scart inklusive ljud till tv:n + separata stereoutgångar. Samt utgång för optisk digital när du skaffar en sådan förstärkare.
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=8&xSec=9
-
:S? använd orginal kontakten......... den har juh en Videokabel(gul) å 2 audio kontakter(röd/vit)... plugga in audio kontakterna i line in på förstärkaren....
-
-
har iofs hittat en vettig och billig lösning via en scart -> audio sladd..