-
Ljudproblem
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig med följande:
När jag kopplar xbox:en till min stereo får jag ett ganska kraft hummande, precis som om något ej är jordat.
Jag använder kablarna som följde med. Den gula kabeln rätt in i tv:n för bilden och den vita och den röda kopplar jag in i stereon (via en förlängningskabel).
Det märkliga är att det hummande ljudet försvinner om jag kopplar ur den gula (bild)kabeln. Ljudet blir då helt perfekt men tyvärr försvinner en del av underhållningsvärdet då jag inte har någon bild... :mad:
Betyder detta att det är TV:n det är fel på :confused:
Någon som har varit med om något liknande?
-
köp en XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld så slipper du allt sånt
-
Säkert?
Säkert? Vad är skillnaden :confused:
-
enorm skillnad dukan köpa lika dan fasst utan den digitala (RGB+S-video+AV) runt 100:- eller med för framtida behov
-
om du kan , så testa utan skarvsladden för att utesluta att det är något fel på den. Alltid surt om man köper prylar för flera hundra och felet finns kvar..
Jonas
-
Tack för tipset men tyvärr så har jag redan testat det utan framgång. Så fort jag kopplar in TVn så kommer ljudet. Det är därför jag tror problemet är större än att köpa en ny kabel....
-
Kan det vara det klassiska kabeltvstrulet tro?
testa dra ut din antennkabel o se om det blir oljud då med.
Värt ett försök :)
-
Jag hade samma problem med ljud från frånt ingångarna på TVn köpte en RGB+S-video+AV+optisk digital guld problemet borta.
-
Det där med antennkabeln låter intressant. Typ det enda jag inte testat... Funkar inte det så blir det en RGB+S-video+AV+optisk digital guld-kabel.
Tack för hjälpen så länge!
-
Det kan inte vara så att det är ett ojordat uttag o det kan bidra till problemet???
-
Nu är du inne på för mig lite överkurs... Tanken har slagit mig och jag har testat att ansluta strömkablarna direkt i vägguttagen utan framgång. Och visst är det väl så att vägguttag är jordade??? Eller???
-
alla vägguttag är inte jordade....... jag tex har typ 2 vägguttag i hela huset som är jordade....... medans en annan har PRECIS varenda utag jordat.......
men prova det där med antenn kabeln.... låter mest rimligt tycker jag....
-
Tjena!
Tack för tipset om antennkabeln! Löste hela problemet märkligt nog. Hade ingen aning om att det kunde påverkat men nu har man ju lärt sig något nytt!
/Fredrik