-
Ihopkoppling av 2 Xbox??
Jag sitter här och försker koppla ihop 2 xbox (utan pc inblandad) men en helt vanlig "twistad" ethernet kabel och föra över spel via ftp. Det går dock inte att få någon kontakt mellan dom. Någon som vet hur jag ska göra? sen undrar jag vad som menas med "System Link"...är det en helt vanlig ethernetkabel eller?
Tack för snabbt svar! :)
-
Finns ett program som heter XBFTP, det fixar att föra över filer xbox<--->xbox.
-
Har du satt IP adresser på bägge boxarna? Tex 192.168.5.2 och 192.168.5.3.
-
men...
jag använde Xbox FTP Client som finns med SD3.7 och det funkade ju inte...behöver jag ställa in nätverksinställningarna på nåt visst sätt? och är det rätt att använda den kabeln jag har (twistad, som man normalt har mellan 2 pc)?
Tack på förhand! :cool:
-
Japp, jag har satt dom som 191.222.111.222/191.222.111.223 och subnet: 255.255.0.0 och gateway: 192.168.0.1...inget av xboxarna har ngt IP-nr i del delen av settings som m an inte kan ändra (längst upp alltså). Blir galen, help me please :confused:
Ps. Är det en sådan kabel jag ska använda när jag kör system link? ds.
Tack på förhand! :)
-
Det bör tilläggas att det ena Xboxet, har en äldre XBMP (vad det nu kan spela för roll?)...läste i nån guide där det gällde xbox-PC-xbox att den skulle vara gjord tidigast 2003-08...nånting...fast det borde väl inte gälla här (?)
-