Hejsan undrar hur man får psx emuatorn att fungera? jag har gort en iso fil av ett orginal spel och jag lagt in det där det står att man ska lägga in dom!! Men det står bara loading hela tiden va gör jag för fel? finns det någon bättre emulator?
Printable View
Hejsan undrar hur man får psx emuatorn att fungera? jag har gort en iso fil av ett orginal spel och jag lagt in det där det står att man ska lägga in dom!! Men det står bara loading hela tiden va gör jag för fel? finns det någon bättre emulator?
Har du fått upp så att den visar att det är en bin och cue fil??använder du xisotool? :cool:
jag har fått det att funka med ett fåtal spel (långt ifrån alla dock, de flesta hakar sig när man laddar)
Tjena!Citat:
Original inlägg av picko
Jag har testat det mesta med den emun.
Det som funkar bässt är de .bin & .cue som CDRWin skapar. då hänger det sej inte på loading. men spelen laggar grafiken hinner inte med, som jag ser det får man spela sina ps1 spel på sitt play station, till någon fyndig person skapar en ny emu. eller får till denna.
Detta är vad jag har kommit fram till, någon annan kanske har bättre erfarenheter?
Annars är det kul med emulatorer som funkar t.e.x nes å snes.
mvh
Olle32
absolut, nes,snes,sega,gba osv är utmärkta :D
Jag har lirat ett fåtal spel som har fungerat klockrent, jag har lagt över dem på hårddisken och kört ett program som heter "Ps1 converter 2 computer files", vad den gör vettefan, och vart jag hittade den vet jag inte heller riktigt!
Men de jag vet är att alla fungerade klockrent!
Silent Hill 1, Tekken, Metal Gear Solid
"Ps1 converter 2 computer files"?! WTF? Den måste väl ändå ha ett "riktigt" namn ;) Alcohol120%,WinISO el nåt?
Jag håller med, men jag har inte en aning, har kollat men hittade inget riktigt namn!
Men du vet hur folk är på DC, bara byter namn på saker för att dem själva ska komma ihåg det :p
Programet var på en 100 kb ungefär och det gick riktigt fort när jag körde det!
Jag tror det kommer ursprungligen från programet Bleem! eller något dylikt.
Jag ska kolla om jag kan hitta det igen, för dum som man var så sparade man det inte när man formaterade datorn!
leta, låter intressant ;) Men säkert bara en ISOuppackare, fast hur kan du då lira i pcsxbox då dne bara stödjer bin?
psx funkar utmärkt på pc iaf
Citat:
psx funkar utmärkt på pc iaf
men det skiter vi i ;) detta är ett xbox forum
bra sagt ;)