-
Osynkat i RelaX.
Har en film som jag delar ut med relax till boxen. Men när jag spelar den så är ljudet osynkat. Har testat på datorn, och då funkar det som det ska.Vad är felet? Tycker även att bilden blir lite hoptryckt på bredden, nån inställning kanske, nån som vet?
Annars kanske nån kan slänga ihop en guide till smb, som verkar funka bättre :) .
-
du kan flytta ljudet fram och bak i förhållande till bilden i mediacenter, mer säger jag inte.............................................. .................................................. .................................................. ....................
-
Var då. Hittar inte var jag gör den inställningen. Plz help me! Har precis fått RelaX att funka och så händer detta :(.
Sen undrar jag vad "Winshare" är för nåt som ligger bredvid relax i boxen?
-
Använd dig att den platta tum-spaken på vänster sida av kontrollern.. upp och ner flyttar ljudet, vänster och höger flyttar subtitles..
Winshare är helt enkelt en vanlig windows share som använder SMB protokollet (kallas ibland för SAMBA). XBMC funkar bättre med SMB enligt min mening.. medans XBMP är mycket bättre med Relax..
SMB behövs det inget extra program för i datorn.. bara att dela ut en katalog som vanligt och därefter som editerar du din config fil till XBMC eller XBMP..
-
Zlazk, är du säker på att det inte är filmen som det e fel på? Tror snarare det än sharen! Kan vara fel på vissa filmrellar ibland!
-
han skrev att den fungerade bra på datan