Någon som vet om det finns något bra svenskt forum där man kan få hjälp om man har fastnat i ett spel (Prince of Persia) och inte vet hur man ska komma vidare???
Antar att detta forum kanske inte riktigt är tänkt för den sortens frågor?!?
Printable View
Någon som vet om det finns något bra svenskt forum där man kan få hjälp om man har fastnat i ett spel (Prince of Persia) och inte vet hur man ska komma vidare???
Antar att detta forum kanske inte riktigt är tänkt för den sortens frågor?!?
det är det väl. testa att fråga bara. de flesta här spelar ju spel trots allt, så nån borde ju veta.
OK!
Spelar Prince of Persia som är det bästa spel jag spelat hittils på min XBox!
Har kommit så långt att jag precis skulle stoppa kniven i det stora timglaset när en elak trollkarl dyker upp och man blir förpassad till något mörkt ställe. Man hittar en utgång, springer ner för världens längsta spiral trappa och hamnar i ett runt rum med en vatten bassäng där det står en gyllene staty av en kvinna i mitten. Det finns flera dörrar som ser ut att leda ut ur rummet men man kommer bara tillbaks till samma rum vilken väg man än tar.
Min fråga är alltså, hur i helv__e kommer man vidare??? :confused:
du måste lyssna på musiken efter någonting vid varje rum. kommer inte ihåg om det är vattenskvalp eller om det var sång... men gå runt mellan varje öppning och lyssna så hör du vilken du ska gå in i.
Tack ftcx! Det var porlande vatten man skulle lyssna efter.
Har ett annat problem. För att spara sina framgångar så går man in i en ljus pelare. För att ljuspelaren ska bli aktiv måste man besegra alla monster. Problemet är att när jag har huggit ner alla monster som finns så kommer det inte upp några nya. Man ser att det ska finnas fler monster på "Princens" beteende och även på musiken och att ljuspelaren inte är aktiv. Tidigare i spelet kunde jag få fram resterande monster genom att trycka vänster avtryckare "dra tillbaks tiden" och då poppade monstrena fram men nu har jag inte kniven som har den funktionen.
Är det fel på mitt spel eller finns det något annat sätt att få fram monstrena som inte vill visa sig?
va e det här för typ av spel :confused: ? Finns det nån sida me lite screenshots? :)
har oxå ett problem i detta spel i det stora rummet med en säng nedanför och en massa bokhyllor så finns det en massa "zoombie" kan man alldrig döda dom helt och vad ska man göra?
Har du inte sett reklamen på TV?Citat:
Original inlägg av Lucif3r
Skitbra spel (när det inte strular), tredjeperson, problem lösning och aktion!
Rekomenderar det starkt!
Efter att du har huggt ner dem med svärdet så måste du sticka dem med kniven (Y knappen)!Citat:
Original inlägg av frillezipp
Citat:
Har du inte sett reklamen på TV?
nääää vilken kanal :) ?
3:an tror jag, det var ett tag sedan, nu är det ju reklam för Rallisport Challange som går.Citat:
http://www.xbox.com/en-US/princeofpersia/default.htmCitat:
finns det nån liten fågel här som kan viska i mitt öra vart man kan hitta detta spel ;) :rolleyes: :D :) :cool: ?????
Kvidevitt kvitt kvitt DC++ kvitt kvitt... (¤V¤) :D
hahaha :p ......OK men dc++ är ganska stort :rolleyes: ......
men det är det bästa sättet :) om man inte får det av en kompis då
Jag hade också detta problem när jag speladde spelet och jag löste det med att det går att slå på dem när de är osynliga (man märker var de är i och med att prinsen börjar gå i cirklar runt dem när de är nära) på detta sätt kan du komma vidare ;)Citat:
Original inlägg av Merlin.swe
Har försökt men det verkar som att han bara slår i luften då. Hade du något speciellt trix när du viftade med svärdet?Citat:
Original inlägg av mjao
En hub som heter TrashCan är bra, där finns det!Citat:
nä det tror jag inte men man måste nog vifta mycket för att träffa om jag kommer ihåg rättCitat:
Original inlägg av Merlin.swe
Testade igår och lyckades! Tack mjao! Hade varit tråkigt att ge upp spelet så nära slutet.Citat:
Original inlägg av mjao
hmm jag fick tag i nån version i .ace format.... hur fan ska jag kunna få in det på HDDn när det inte hjälper att döpa om filnamnet till .iso å sen göra som vanligt.....?
OBS har ingen DVD brännare....... finns det nått program som kan konvertera .ace till .iso? har letat i en timme nu utan framgång :(
hjälp :/?
du packar upp den med ACE packar sedan ihop med winISO
heter prgrammet bara "ACE" lr?? :)
WinACE WinRAR packar även upp ACE filer ÄR det ISOs till xbox så gör ISOs med Xiso, Qwix, Xfer, XboxISOtool
hmm måste va nå fel på min fil..... "this file is damage or in uknown format".........
glad att kunna hjälpa till merlin
Lucif3r, kom det upp i WinACE?
.... nä... hade fel program :D ....... men den frågade efter ett pass som jag inte hade :( ...................
men jag HAXXADE det MOHAHAHAHAHA :p
för att få monstren synliga trycker ni på L en gång så att d går i slowmotion bara så ni vet!