:confused: va läser xboxen bäst ...dvd+ eller dvd-......
och varför gör den de ????
hoppas nån kan svara mig snabbt för jag sak köpa en ny dvd brännare ?? :D
Printable View
:confused: va läser xboxen bäst ...dvd+ eller dvd-......
och varför gör den de ????
hoppas nån kan svara mig snabbt för jag sak köpa en ny dvd brännare ?? :D
De flesta nya DVD brännare klarar väl bägge formaten om jag inte tar fel.
ja men i villken format ska man bränna för att få bäst resultat på xboxen ?? man kan ju välja om man vill bränna i + eller om man vill välja i - ....men villken läser xboxen bäst
Jag har bäst erfarenhet utav - (har philips-dvd) men det bästa är om du testar själv! Bara för att en xbox läser en skiva perfekt är ingen garanti för att en annan med likadan läsare gillar skivan. Gå in på http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=70 för att få en aning om vad just din dvd läser bäst.
om vi spånar vidare här då, är det nån skillnad mer än själva skivan? har bara bränt med + en gång och då bliv det helt f.u.... :(
vad jag tänkte på är det något som ska ändras i programmen (t.ex. Nero)?
Nja d är ju ingen skillnad på hur du ska bränna lr dylikt men på d båda formaten är det ju skillnad. Osäker på hur du menar..?
Edit: läste precis din andra mening =) nä d är inget som ska ändras i nero. Bara din brännare stödjer båda formaten så ska d bara vara å köra.
ah, ok fint... ;)
dvd-r är bäst för att dom bara kostar 5kr och funkar att bräna spel och dvdfilmer utan problem och för att alla dvdbränare klarar det om ni inte har en dum dvdbränare :D Hansi har skrivit att dvd-r är bäst för att det klarar alla xbox av
Tycker det bästa är att testa lite olika skivor och se vilka som passar bäst just för din brännare och xbox. Annars kan man stå där med ett 200 pack skivor som funkar som en påse knulla. Ta alla "x märke är bäst"-inlägg med en nypa salt. Därmed inte sagt att man ska strunta i vad som funkar för andra men ta det mer som ett förslag.