-
Min Ps2 får inge ström
När jag skulle till att start min ps2 i morse så inträffade det som inte får hända. Den var helt död. Inte äns den röda lampan lös i högra hörnet.
Provade med att stoppa in och ut kontakten (som egentligen tillhör mitt dreamcast men har fungerat fint i alla tider, provade med att stoppa i kontakten till dreamcast som fungerar utan probelm) klickade på och av på avbrytaren där bak men inget händer. Min funderingar går direkt till om det gått en säkring. Vart sitter den och vart kan man köpa sådan är min fråga?
Tackar för snabba svar!
//Jarnis
-
Låter som att en säkring har gått troligen nån på nätagregatet..
Kan vara föslitning eller om åskan gått under natten och det har varit inkopplat i vägguttaget.
-
Ja, förhoppningsvis bara någon säkring som stuckit så du slipper byta hela nätdelen. Lustigt vad dessa frågor alltid dyker upp så fort det åskat lite :-)
-
Visst var det en säkring som gick, och om om igen. Åskan har inte gått här i Östersund på ett bra tag så vädret beror det inte på. Snackade med en reparatör och han sa att det förmodligen var förslitnigs skador. Byta några dioder så skulle de vara fint.
-
Brukar alltid bero på åska/överspänning när det där händer. Det är en zenerdiod som skall bytas, kommer ihåg att vi ofta fick fixa det på importerade PS2 som fått 220v i sig :-)