Hur mycket ska den låta egentligen? Min låter bra mycket mer än PS2, dator, DVD etc. Och då har jag ändå bytt den för den förra lät ännu mer.
Printable View
Hur mycket ska den låta egentligen? Min låter bra mycket mer än PS2, dator, DVD etc. Och då har jag ändå bytt den för den förra lät ännu mer.
har du Crystal Edition?
vet du vilken version vilken version du har? 1.0 och crystal låter mer än dom andra.
...........å min e knäpp tyst...... :)
HDDn låter mer än fläkten... å en HDD e inte spec högljud...... :)
Nepp, det är en vanlig svart. Ingen aning om vilken version den är, men den är köpt på SIBA för typ en vecka sedan. 1.4 kanske?Citat:
Original inlägg av natno
men tappade just ett inlägg på 50 rader eller nåt pga urloggad och orkar inte skriva om allt innan jag vet om det finns någon där ute idel öra?
Har frågor angående skillnader mellan fläktar, rpm, etc mellan en crystal och en vanlig gjord v49 -03. Är sån otrolig skillnad i ljudkaraktär mellan dem så jag tycker att något bara MÅSTE skilja dem åt.
Min är gjord v50 -03 och låter som sagt som fan. Och det är ingen Crystal.Citat:
Original inlägg av fat
Ok, drar en något nerkortad version.
Köpte en crystal härom dan. Var ett jäkla surr i den, lät som en dålig elmotor eller generator på steroider typ. Skitstörande. I övrigt verkade den tyst, dvs jag hörde inget "fläktblås" typ nästan alls.
Tog in den till en icke nämnd butik som moddar (nära mitt jobb). Killen som lyssnade på den sa att det till 100% var disken som lät. Tycker inte alls att det lät som en hd men han borde väl veta vad han talar om. Bytte av olika anledningar hur som helst till en svart dagen efter.
I denna är "elsurret" lägre. Eller möjligen maskeras det av att "fläktblåsljudet" i den är högre. Den låter mer som min ps2:a eller pc. Ett behagligare ljud enligt mig. Däremot tycker jag det är rätt besynnerligt att det är så olika ljud i dom. Det måste helt enkelt vara något som skiljer dom åt.
Antingen olika fläkttyper eller olika default varvtal eller nåt i den stilen.
Känns i nuläget som att crystalen, med en ny hd (om det nu var som killen sa) skulle ha kunnat bli knäpptyst, medan den här känns som att den måste fläktmoddas för att kunna bli tyst. Önskar att nån guru som mekat med flera av de olika sorterna skulle kunna klargöra för om det sitter olika fläktar i dom eller om de snurrar i olika rpm utan belastning osv.
Min svarta är som sagt tillverkad v49 -03 och det verkar väl peka på att det är en 1.4 antar jag.
Några av våra kunder tycker att fläkten i crystal är mer högljudd, och att det efter byte till fläkten från en skrotad svart xbox blev bättre. Det är inte samma fabrikat på fläktarna.
Om ni chippar min xbox, kan ni fixa så att den blir tystare också?
Om du har en crystal box så kan vi byta fläkten för 200:- i samband med chippning - förutsatt att vi har fläktar kvar just då.
Hansi, enda skillnaden mellan dem whatsoever är alltså att det sitter en fläkt av annat fabrikat i crystal? Är det bara en fläkt i båda?
De kan inte vara inställda att gå på olika rpm i olika versioner?
Enda skillnaden är fabrikatet.
Har som sagt ingen Crystal, det är en helt vanlig. Går det inte att byta ut den fläkten mot en tystare?Citat:
Original inlägg av Hansi
Det har diskuterats massor i forumet. Det är ingenting vi erbjuder, men man kan mekka själv.
*gråter av lycka av att min xbox låter mindre än mitt GC/PC/TV/DVD/etc/etc* :D :D :D :D :D
Kan ju bara säga att om ni köper Chrystal så lägg ut dom där 200kr för en fläkt.Det e värt vartenda öre.
Vad menar du med att ni kan byta fläkt om man har en Crystal då? Är den ännu värre än den i en vanlig?Citat:
Original inlägg av Hansi
Sorry om jag har en massa frågor, men jag stör mig på att min låter så mycket.
ja, "crystal fläkten" ska enligt uppgift låte betydligt mer än dom i dom "svarta boxarna"..... därför kan psxcare byta ut din crystal fläkt mot en som har setat i en svart xbox....
men om man ska byta fläkt i en svart xbox så får man göra dt själv....... fattaru :D ?
ja, då får man modifiera en PC fläkt och såga lite i hårddisk fästet för att den ska få plats. det är det vanligaste sättet man gör det i alla fall.
Aha, jag fattar.