-
Happy hacking i Evo-x ?
Finns det någon guide hur man ändrar om menyerna i evo x efter sitt eget tycke? Lite does and donts skulle vara bra så man inte sänker hela boxen =)
Samt så är jag enormt nyfiken om det går att få ljud i de menyerna (xbox ljud verkar va av ett mysko format så info om det skulle va intressant oxå)? =)
Och om det går att ändra den snurrande genomskinliga loggan som finns till de flesta skins?
Tack på förhand? =)
-
ja du kan ändra i allt som ligger mellan "...." tex Item "DVD",ID_Launch_DVD ändra till Item "DVD spelaren",ID_Launch_DVD osv, osv.
Logotypen kan du ändra i din skin mapp i resp skin katalog i text filen tex LogoType=0 kan vara mellan 0-4
-
nja den kan vara mellan 0-6, och det är var den ska vara placerad man ställer in och man kan inte ta bort den heller. ljud i evox är inte implementerat än så det går nog inte.
spara en backup av din fungerande evox.ini och fibbla lite med allt under [Menu] så kan inget allvarligt hända ändå.
-
Jo 0 e väl ta bort för den syns inte? på min iaf !
man behöver ju inte ta med den taggen ju
LogoType= alls
-
syns inte loggan alls på din pege? har du kollat noga?
-
nej ingen logga alls, jag gjorde det med ett program som jag hittade på nätet som man kunde lägga in alla taggar med samtidigt som man såg det i realtid hur det kom att se ut, har den på ngn CD-R skiva har letat efter den ett tag nu men hittar inte det har en 200 st att gå igenom
-
har ett sånt program (EvoX Skinner 1.2.7) med förhandsgranskning. Men där visas inte logon i förhandsgranskningen hur du än ställer in det. så det syns ingen logga på xboxen? (hehe tjat tjat :) )
-
Inställning för loggan välj NONE (LogoType= 5) då visas ingen logga alls se skin.ini