-
Ninja Gaiden
Så, har kommit en väldigt kort bit in i spelet men har redan problem. Det är nån slags rustning som hållr i en nyckel, men jag kan inte ta denna.... Han bara beskriver att den finns där, vad fan ska jag göra? Jag ser inget annat sätt att komma vidare....
-
Om du går vidare från det rummet, till nästa angränsade rum och går igenom "tapeten" i det rummet. Så finns det en lucka man kan trilla ner i.
Trilla ner i den så finns masken till statyn som behövs för att lossa nyckeln, i en kista
-
tackar, måste ha missat det :P
-
när vi ändå hjälper varandra här. jag behöver hjälp med andra bossen, han som rider... hur ska man göra? ska man döda de 2 "spökninjorna" före honom eller han först? jag skjuter med pilbågen men lyckas bara få ner hälften av hans kraft tills jag dör....
-
Dödar du "spökninjorna" så kommer dem bara tillbaka om jag inte har helt fel!
Och kör inte med pilbågen, svinga på han med svärdet istället, tar mer.
Håll avståndet och ge han på nöten! Ta han i ryggen, från sidan.
-
får försöka... har fan försökt hela kvällen, som mest har han blivit av med 80%, jag har ju otur oxå.. har använt alla mina potions och har bara halva livet kvar där jag sparade... så jag har inte direkt höga odds... :(
-
Börja om på saven före isåfall, jag hade 3 flaskor och fullt liv när jag började på den, men det gick till slut, tror jag satt fast några timmar :p
Kan ju hända att pilbågen är jättebra också, men jag är dålig att sikta under "stress o press" så därför använder jag svärdet istället! Använd även Devil Elixir ifall du har det!
-
har gjort det stora misstaget att sava över på samma save hela tiden.. så det är fucked... pilbågen funkar bra, den siktar automatiskt om du inte rör styrknappen.. tänk på att du är ju en ninja :D
aja jag får väl spela om allt från star eller nåt...
-
Ahh, den klassiska "Damn-I'm-feel-like-a-idiot" misstaget :p
Jo den siktar automatiskt, men bara på fienden, inte alltid på den "ömma punkten", så som huvudet, armarna etc.