-
Bästa emulatorerna?
Tänkte det kunde vara kul att köra några av sina gamla spel på xbox :)
Känner ni till några bra emulatorer för NES, SNES, genesis, PS, N64 & dreamcast?
Man lägger väl in emulatorerna (i egna mappar) i "Emulation" eller vad mappen heter, men vart lägger man romen?
-
NES = fce
SNES = x-snes9x eller snes9x-x
N64= Surreal64
genesis = ingen aning
PS = kmr inte ihåg namnet
DreamCast = finns inte va jag vet
alla emulatorer finns på superdisc.....
-
Playstation = pcsxbox version 2 eller 3 (låt dig inte luras av version 11, den suger, har sämre kompatibilitet och hakar sig vid laddningen av 90% av alla spel ;) )
SNES - snes9x-x (även om den inte längre uppdateras så är den bäst om man ska köra i pal, då får man fullspeed, i xsnes9x går ljudet söligare i PAL, enda nackdelen är att snes9x-x saknar savestates :( )
GBA - vbax (Visual Boy Advance X - hur bra som helst, emulerar alla GB, har ännu inte påträffat ett enda spel av mina 100+ som inte funkar :) )
SEGA - (Xenesis, spelar genesis,32x, u name it ;) )
-
vbax hackar för mig när jag ska spela mario luigi superstar saga :S, inte mycket men det hackar....
-
jag tycker det hackar "lite" i alla spel, nästan omärkbart, jag har provat det där saga-spelet och det verkar funka fint för mig, jag kan komma ihåg att det laggade rätt hårt när jag körde x2 v.79-BIOS, du kanske ska uppdatera? Prova även att köra i NTSC det lär hjälpa lite (även om inte jag kör det så)
-
har x2 v .80 så det borde inte vara nått prooblem.... men spela roll har juh flash kasset till mitt GBA å där hackar det inte iaf ;)
-
hehe ok ;) Personligen tycker jag boxen funkar utmärkt att lira på :P Har varvat Kuru Kuru Kururin på den, faen vad det var svårt :P Du hur mycket tror du man måste lägga ut om man ska köpa en GB SP + flashcart? Alltså så man kan börja flasha o lira direkt?
EDIT: Tycker ändå du borde uppdatera, är ju 3 versioner trots allt ;)