Hej! Jag undrar om de uppgraderade PS2-konsollerna, som får DVDR-kompabilitet redan i fabriken, då kan köra backupkopior utan problem? Krävs det mer än bara DVDR-kompabilitet?
Printable View
Hej! Jag undrar om de uppgraderade PS2-konsollerna, som får DVDR-kompabilitet redan i fabriken, då kan köra backupkopior utan problem? Krävs det mer än bara DVDR-kompabilitet?
Alla PS2 kan läsa DVD-R och alla PS2 behöver chippas för att kunna starta spel från DVD-R
Har en gammal version (kommer inte ihåg vilken) Får inte till detta med dvd-r kan alltså inte bränna dessa spel. Den bara står och låter med svart skärm. Läste någonstans att det hade med att lasern i denna är för dålig och inte klarar av att läsa dvd-r är detta påstående fel? Har chippat denna med ett gammalt chip där man måste har bootcd för att det ska funkar.
MVH Micke_80
Vad har du för något på dina DVD-R skivor då?
Ditt chip klarar nog inte spel från DVD-R
Du kan prova med dvd-filmer på DVD-R
Jag har provat en rad olika skivor, men nu när du säger det så jag har ju faktiskt kollat på film bränt på dvd-r. Alltså borde det vara chipet det är fel på. Står du fast vi att om man chippar det funkar ps2 spel på dvd-r? Vilket chip ska man använda? Vilket är bäst.
Micke_80
Klart att PS2an kan läsa spel från DVD-R om det är chippat och har en laser som inte är helt slut, hur tror du vi andra som chippat kan köra back-uper annars.
DMS3 och Matrix Infinity är de bästa chippen. Men du kan välja vilket chip som helst av de vi säljer för att spela spel från DVD-R