-
Optisk mus på xbox?
Jag har gjort 2 USB-portar på min xbox. Jag kör inte linux på den ännu. När jag stoppar i musen för att pröva den om den går när xboxen går så fungerar den inte (då borde ju den röda dioden på musen funka). Jag har kopplat det rätt förhoppningsvis <- :D. Röd till röd svart till svart osv. PÅ den usb kabel jag använde fanns det bara Röd Svart Gul Grön. Det kanske inte gör något? Jag använder inte den gula kabeln. Hoppas ngn vet vad detta beror på.
-
Finns det NÅGOT man kan köra på xboxen förutom Linux som har stöd för mus? Webbrowsern kanske? Vad har du provat med?
-
Jojo... men jag tänkte om det går ström i utagen så borde ju musen gå igång.... men nu kanske det inte gör det för ens jag kör linux.
Edit: man ser inget pekdon. Men dioden på optiska musen borde väll lysa, eller?
-
du ska koppla enligt följande:
röd-röd
svart-svart
grön-grön
vit-vit
den gula kabeln används endast av xboxenå den ska du alltså INTE koppla med.......
-
Det finns ett program som heter Mouse-Test!
http://www.home.no/eggan/
Bara och lägga in och starta det och prova musen, fungerar fin fint :D
-
jo men om det är rättkopplat så ska (precis som R3izno sa) LEDen i musen lysa.......
-
Amiga emulator har uaex 8.1 har stöd för mus. Fungerar med min MX500.
Dock använder jag inte separat USB port utan adapter till ett av dom vanliga uttagen.
-
Leden i musen lyser först... efter 2 sek så stängs den av.. är det bara en "check" som xboxet gör när det startar?
-
Eggan: hur installerar jag det på boxen sen då?
-
-
Du menar att man lägger tex: en mapp med namnet Mouse Test till E:\Apps\?
-
-
Hoppas du fick till det! Är ett bra program om man vill testa om musen/usb'n fungerar. Om ingen annan har något bättre tips vill säga!