Skriv gärna frågor och kommentarer om SD-616 läsaren här.
För att den skall passa inuti xboxen måste vissa modifikationer göras, se bifogad fil. Du måste registrera dig i forumet för att ladda hem dokumentet.
Printable View
Skriv gärna frågor och kommentarer om SD-616 läsaren här.
För att den skall passa inuti xboxen måste vissa modifikationer göras, se bifogad fil. Du måste registrera dig i forumet för att ladda hem dokumentet.
vilkenversion är det på dvd:n
SD-616EEB
SD-616QEBB
SD-616ERP
DVD Master 16E Model SD-616
SD-616T /DWR
H/W:A
Ver.T
December 2002
F/W=F310
63DTC05810
...är alla konstiga siffror jag kan se på etiketten...
Fungerar gör dom iaf. Det är inte vi som modifierat dom, det är en av våra forummedlemmar som fått tag på en hög drivar och modifierat dom, när jag fick veta att han hade dom så köpte jag allihop...
kan dom läsa vanliga cd-r skivor och dvd+r skivor?
CD-R är inga problem. DVD+R har jag inte testat.
jag kan inte packa upp
Attached Files Making_SD-616T_Fit.rar
vill ju se hur svårt det är att få plats med den... kan man inte sätta i nån annan dvd-läsare?
Jag länker den modifierade LG 8164 dvdläsaren i webshoppen till den här tråden också, troligen samma moddningar som krävs...vi har inte hunnit testa själva än bara :-)
En fråga: om man använder den lödfria 8164-adaptern, vad mer behöver man göra för att läsaren ska få plats i xboxen? Jag har noll kunskap om lödning och dylikt, så jag undrar om man behöver göra allt i den där guiden även för denna läsare. Hittar ingen information någonstans.
Vi har inte orkat prova själva ens...
hmm, jag lyckas inte ladda ner .rar-filen, får bara en download.php fil
(Mac OS X, Safari)