-
DVD Image hur?
Jag har precis laddat ner en DVD relese av en film (ej rip...)...
Jag trodde att den skulle vara i .ISO format men icke...... det va en mapp (video_ts) med till hörande filer.........
så min fråga är:
hur kan jag titta på denna film i xboxen alt. finns det nått bra program så man kan göra om denna mapp till .ISO ??
tacksam för svar! :rolleyes:
EDIT: Jag har INGEN DVD BRÄNNARE!!!! så skriv itne att jag ska bränna ut den på DVD :p
-
Bränn ut den på DVD! :p
3 alternativ...
1. Kopiera filerna till X-Boxens hårddisk och lägg alla filmens vob filer i en spellistan och starta.
Filmens vobfiler är dom som är 1GB i följd utom den sista i raden som brukar vara mindre...
2. Om du streamar från dator gör du på samma sätt dom steg 1...
3. Starta Nero och välj DVD Image Recorder som brännare och gör en "vanlig" data DVD med AUDIO_TS och VIDEO_TS mappar. AUDIO_TS ska vara tom men bör finnas där endå...
-
ja hittade ett prgram som gjorde .ISO filer..... (Magic ISO Maker)
men det funkade inte.......
MEN nu när jag läste din sista punkt ang. AUDIO_TS så gjorde jag en tom mapp med det namnet å gjorde om ISOn........ NU FUNKAR DET :D
thx!!
-
ok nu har jag ett NYTT problem ( :p ) .........
Jag va tvungen att göra om .ISO filen till .BIN för att XBMC skulle hitta filen......
mm men NU....... hur i h-e får jag igång skiten? dfet går juh inte att välja i menyn...
styrspaken = händer inget
styrkorset = spola
A = Stop
Start = Ändra bildgrejjs.........
SÅ........ hur fan får jag igång filmen?
Finns det nått annat prog för att köra DVD image?
lr måste jag verkligen Rippa DVDn till .avi.......?
P.S. jag har INGEN fjärris kontrollerus :)
-
Prova med att lägga till *.iso i configfilen till XBMC, kanske är det som e problemet...
-
Tror det går att byta .iso till .img. Då ska det fungera.
-
Vissa DVD images funkar med meny och vissa inte...
Dom som inte funkar med meny tar jag och packar upp film vobarna och kör dom via smb...