-
Xflash eller flashX
vilken av dom ksa man använda för att få bästa resultat???
jag vill byta så att jag startar Unleash X i ena o Evox i andra, jag har fixat biosarna med Xbtool, så att dom startar upp rätt dash, men jag läste nån stans att Xflash eller flasX skulle göra bioset till ett 1024 kb bios, stämmer det?
vilket av biosarna är det med G partion stöd? ****.06 eller ****.67
jag har redan G: o vill inte bli av me den...
-
Det är .67 som ger G stöd
Du kan flasha ditt X-ecuter 2.3 lite med xflash om du gör om bioset själv till 1024K. Fördelen med xflash är att du kan flasha om flera gånger utan att starta om boxen, ifall du märker att något blir fel.
Du kan även flasha om med "flash bios" i evo-x system utils menyn. Har du inte en antik evo-x så görs 256K automatiskt om till 1024K. Xboxen bootar om direkt efter flashningen, så gör allt rätt från början...
-
oki, fixat nu... nästan, problemet är att jag vill ha 2 biosar, ett som startar C:\unleashX.xbe och en som startar C:\ evox.xbe, jag har redan laggt filerna på platts och testat dom(öppnat dom via boxplorer) o dom fungerar, men, problemet är att bios 2 (unleashX) vill inte boota, den bara startar om 3 ggr o blinckar rött grönt,varför vill den inte starta unleashX vid start???