-
Köa låtar i XBMC?
Hej,
jag undrar om någon känner till om det går att "köa" låtar i XBMC?
Ex.
Man lyssnar på en låt och bläddrar i musiklistan då man ser 1, 2 eller flera låtar som jag vill sätta på kö, dvs. låta dem starta efter att den första låten spelat klart...
Jag tänker då inte på spellistor där jag på förhand bestämmer vilka låtar jag vill lyssna på och därefter startar "listan".
Jag önska lägga till låtar, en efter en, i takt med att övriga valda låtar spelas...
Någon som vet om denna funktion finns i någon av de "builds" som finns ute?
F.n använder jag "XBOX_Media_Center_2004-07-17_build-IND" som för övrigt fungerar utmärkt...
/biird
-
Japp tryck på Y (0 på fjärren). För att komma till listan trycker du BLACK (TITLE på fjärren)...
-
ktd: KANON ... jag har inte hunnit testa ännu - men det låter lovande!
Tack ... jag återkommer med svaret om det fungerade som jag tänkt...
/biird
-
Tänk på att börja första låten/m3u med Y (0 på fjärren) bara. Låten börjar spela när du trycker på Y (0). Sen är det bara fortsätt fylla på...
-
By the way....
Jag har ännu inte hunnit testa - men fungerar det att trycka Y på en mapp och på så sätt lägga till hela albumet?
Visst, jag kan prova - men lite nyfiken är jag redan nu... ;)
/biird
-
Tjenixen, det är bara att trycka Y (handkontroll)/0 (på fjärren) på mappen du har albumet i, sen läggs allt i mappen i kö...
M. a. o. kan du ta hela mappen musik och spela upp hur du vill, suger lite kraft, men det går :)
-
Kan bara bekräfta det ni sagt - det fungerar precis som ni skrev!
Tack - nu är jag en ännu lyckligare ägare till min xbox...
/biird
-
funkar detta även för videos??? musikvideos då... :D
-
-
även om man kör via smb?? :(
-
-