-
Flashning av Lite chip
Känns som en dum fråga men......
Hur vet man att Bioset är korrekt uppdaterat efter att ha kört BIOS.bin-skivan när man har Focus videochip installerat?
Ingenting syns på skärmen när bioset är enablat, måste man stoppa i Superdisc:en sedan för att få bild?
Annars lyser bägge dioderna på kortet fint och släden hoppar ut som den skall.
Fungerar det inte att stoppa in ett originalspel i detta läget?
Ursäkta en trött nybörjare om denna fråga besvarats någon annanstans, hittar det bara inte.....
-
Du skall få bild när du flashat till rätt bios.
Vilket bios har du använt?
-
Jag har använt X2-4983_67, men har inte bytt hårddisk ännu, den byter jag idag (kom inte med posten som jag väntade igår...). Kan det vara detta? Filen kopierad med bat filen till 512k och BIOS.bin filen bränd till en LITE-ON CD-RW med ca 70 MB "skräp". Det låter som om den läser skivan men sedan händer inget.
-
Eftersom du flashat halva chippet, prova boota både från bank1 och bank2
-
Tackar för de snabba svaren, jag testar ikväll igen med lite olika metoder, nu vet jag iallafall att att booten skall synas efter flashen. Hur lång tid tar det att flasha förresten, så jag inte avbryter för tidigt? Bootar den om automatiskt?
-
Det stänger av sig när Cromwell flashat klart.
-
Nu funkade det, helt enl. instruktionen på xbox-scene.com, d.v.s med en helt vanlig DVD-R och ca 200 MB data i underkatalogen. Disken kom inte förrän idag så kvällen är räddad :-)
Tack för all hjälp, man riskerar bli galen om man inte får råd och hjälp av er!