-
DVD Fjärr region 3
En kompis är nyss hemkommen från Kina där han köpte en Xbox Dvd fjärrkontroll till mig. Frågan är nu om man kan få denna och funka här i Sverige. Har ju nyligen satt in ett xenium ice. Väljer "No region" i menyn där fast det funkar inte ändå , har provat med senaste xecuter bioset utan att lyckas.
Några tips eller ideér ??????
Ställer man in "No region" i eeprom menyn verkar den ändras till region 3 på något konstigt sätt i fall man väljer original eller xecuter bioset....
TACKSAM FÖR HJÄLP!
Vill slippa slänga en present man fått i papperskorgen....
-
Dongeln till fjärren är hårdkodad till region3. Du måste regionspatcha ms dashboard eller använda dvd-x 2.0 playern (som inte har stöd för fjärr)
Fjärren fungerar fö utmärkt i evo-x menyer, xbox media player/center m.m.
-
Tack för svaret Hansi,
Har dock fortfarande problem .
Jag har nu installerat Evolution X Dashboard. Väljer MS Dashboard med Fjärr IR`n inkopplad + en region 2 film (original) i dvdspelaren och får ändå :
Invalid DVD region. Remove the disc to continue.
Har ännu en gång valt 'No region' i xenium menyn innan jag gjorde allt ovan och i vanlig ordning ställer denna om sig till Region 3 när jag går in och kollar igen.
Aaaaaaarrrrrghhhhhhhh......
-
ja ja efter att ha läst i forumet i c:a tio timmar så verkar det som om man måste patcha om xboxdash.xbe (är xboxdash_dvd_region_free_patch_v1.04.exe en bra lösning?) för att få regionsfritt med donglar och hela kittet. Och sedan också ändra länken i evox ini fil (DVD Player) till original spelaren (länken dit?).
Är jag ute och cyklar eller kan detta vara en lösning?
Hmmmm......
(lite fakta: Jag har en xbox inköpt dec 2003)
-
Ja, det var ju det jag sade från början - regionspatcha ms dashboard :-)
-
:D Tack. Använder du dig av patchen jag nämde eller vilken ?
-
Den funkar säkert... bara att prova, men gör backup på din gammla så gör det inget om det inte funkar ;)
-
Jag har kört med nämnda patch. Den funkar kalasbra. Men som sagt backuppa..
-
Hoppas att du gjorde en kopia av orginalet först & patchade den sen döpte om den patchade till regfridvd.xbe som jag sa
-
Pege63, jag backade up först :)
-
Glömde, Pege63 (eftersom du verkar haj på detta område) det finns ingen som helst chans att du har en zip fil komplett med det gottaste för en xbox med xenium ice och origiinal hårddisk? Det är så att en kompis också köpt ett ice och det hade underlättat om man haft allt komplett med vad man behöver såsom bios, evox, regionfridvd och emulatorer redan från början.
Eftersom jag är precis nollstäld på sånt här är det krångligt att koppla ihop pc & xbox 10ggr för att föra över 1 fil åt gången eftersom man inte riktigt vet vad som behövs.
Vore GULD om du i så fall kunde skicka denna mirakel fil till mig på krushinter snabela h o t m a i l dot com.
-
Äh vad e det du vill säga igentligen??? :confused: