-
Bytte hårddisk..
Nu ska jag försöka förklara:
En kompis har en f.d Enigmamoddad Xbox som numera är enbart biosmodifierad (alltså originalbios överskrivet).
Han ville ha en 160Gb hårddisk monterad... och detta gick inte med enbart originalbioset flashat .. så jag beställde ett Xenium ICE åt honom och monterade det..
Tog bort alla gamla byglingar från "Enigma o biosmod lösningen" moderkortet.
Satt i 160Gb hdn och körde senaste superdisc.. Startade sedan om boxen.
Hann inte lägga i något bios i maskinen .. den fungerar ändå ?!?!
Och XBOXEN hittar inte 160gb utan bara 8Gb.....
Hur förklarar ni detta ? Kan det vara så att flashbioset fortfarande verkar över Xeniumchippet ??
Hur får jag bort biosmoddningen så att Xeniumchippet tar över och så att han får tillgång till ALL Gb påden nya hd:n ?
Jag fattar inte hur det kan ha gått till....
Tacksam för HJÄÄÄÄLP
-
Montera xeniumchippet korrekt (d0 verkar vara fel på din, men kan vara något annat) så att det går igång. Det märks när xenium går igång, du får upp xenium logga på tv:n osv.
-
Om Xeniumchippet e korrekt installerat så ska det väl börja blinka i olika färger men till sist stabiliseras i exempelvis grönt ?
O japp det är korrekt installerat för jag FICK upp Xenium booten..
Får kolla om chippet sitter löst :(
Ska det spela någon roll om man har en biosmoddad xbox om man sätter i ett Xenium ?
-
Fick du upp xenium booten så fungerar chippet.
Gå in i launch menu och installera x-ecuter 2 4983.06 bios
Bootar du på det bioset + uppdaterar eventuellt gamla versioner av evo-x osv så kommer du åt resten av disken.
-
Går det på något sätt att ställa till det så att XBOXEN inte bootar upp Xenium menyn utan att den går direkt på en bios ? Hur kommemr an tillbaka till Xenium menyn om detta är fallet ? Knapptryckningar ?
-
Du kan ställa in ett default/auto bios. Bootar du med ejectknappen så kommer du in i menyn, med powerknappen så bootas auto bios.