-
Lite hjälp.
Hej.
Jag e väldigt ny på detta med moding o sånt. Har precis lött fast mitt smartxx chip i boxen. det jag undrar e vad jag ska göra härnäst. alla pratar om bios o flashning etc (fattar inte så mycket :confused: )
jag e som sagt väldigt ny på detta så en lite utförligare guide hade varit till stor hjälp
Tack på förhand. :)
-
-
Alltså måste bara kolla om jag har fattat rätt här nu.
ska man först flasha bioset ? Kan man göra det med en cd ? (vad för program ? )
och sen ska man lägga in ett nytt bios o sånt
-
Ja, man måste först flasha in ett BIOS, från CD eller från HD.
Du behöver inga program för att göra detta utan det finns i alternativ för flashning i menyerna på ditt SmartXX chip.
Om du vet IP-Adressen på din XBox kan du även flasha in ett BIOS direkt från din dator via webbrowsern.
När du har flashat in ett BIOS så kan du boota på tex "Superdisk" för att lägga in en Dashboard(Operativ systemet) tex EvolutionX.
-
Okej. håller på att ladda ner superdisc 3.7 rc8 just nu. Ska kolla om detta funkar. tack för hjälpen.
-
Hmmm ?
När jag startade upp boxen kom jag till Emergency bootup menu
Jag kom inte alls till den menyn som smartxx visar på sin hemsida.
Det finns bara 2 alternativ
Recover primary bios
och
Erase config area
när jag valde det sistnämda startade boxen bara om inget mer med det
när jag valde recover primary bios gjorde den ett par tester eller nåt sen stod det bara
chip recovery finished
power down xbox and set recovery to off and start new
Vad e problemet ? vad ska jag göra ??
Snälla hjälp !
-
-
Har samma problem hur löste du det??????
-
på smart xxs hemsida (www.smartxx.com) finns det en ritning över chippet på den ritningen finns det något som heter "emergency recovery switch" slå om den till det andra läget. så löser det sig.
:)