-
Uppacknings problem...
Har Winrar och försöker packa upp filer som slutar på ".001, .002" och ".r01, .r02" osv. När uppackningen är klar står det "CRC failed, the file is corrupt" och sen så kommer jag ingenvart. Har kört sfv check, och alla filer ska vara ok. Har laddat ner flera olika varianter nu, men de funkar inte ändå.
Vad är felet, ska jag ha ett annat program? Eller bara en inställning?
/Tack på förhand, Johan
-
Hade samma fel på min dator tidigare...
Det berodde på att jag klockat upp den från 600 till 675Mhz
Ställde ner till original-inställningarna och efter det har jag inte upplevt problemet igen..
-
Ok...jag har en P4 2.8 som inte är klockad, borde inte bero på de...
-
hmm, vet inte om det påverkar men packar du upp från rätt fil?
Uppackningen ska alltid starta från en fil som heter .rar
Eller om den inte finns .01 alt .001
/Mr Walker :=
-
verkar som om en utan filerna är korrupta...... pröva säk efter den filen på DC lr liknande.......
-
Jag har samma problem, det är inte ofta det funkar när jag laddat hem rar filerna. Kör sfv och den säger att allt är ok, ändå blir det crc fel.
Tacksam för tips.
-
har du senaste versionen av winrar?
jag fick så förut. men jag hade även stoppat in mina ramminnen fel hade såna däringa dual ddr eller vad det heter och det skulle vara i slot 1 och 3 alt slot 2 och 4 inte ett och 2 som jag valde :) (det gjorde så att det jag tankade ner även blev korrupt ibland).
-
Ja det beror på att det inte är senaste versionen du har när du packar upp, filerna har blivit nerpackade av nyare version än du har.