-
xboxet funkar ej
:mad: Hej!
Jag råkade sätta på xboxet en gång utan att ja märkte det och så stod det på en väldigt lång tid (2-4 dagar) så började de låta ifrån det (hacka liksom) så var det hårdisken som pajat (det gjorde ju inte så väldigt mycket men) så bytte ja hårdisk och allt. men när ja ska boota mot superdiscen så kommer ett felmedelande upp, felmedelande 16 som säger att ja ska lämna in det på service. det är chippat med ett x-ecuter (som man stänger av på baksidan) någon som vet va ja ska göra? och vad just felmedelande 16 är för någonting. Tack på förhand
Mvh
Spike
-
felmedelande 16 betyder Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard
har du jort allt rätt när du bytte hd kolla
guiderna på forumet
-
Det är just det att det är när ja ska installera hårdisken som felmedelandet kommer.. den vägrar boota mot superdisken helt..
-
Här är några viktiga steg sedan:
1: Se till att BIOS är flashat med EVO-X eller att du har ett modchip med stöd för stor hårddisk!
2: Kopiera C och E från XBOX till en PC via FTP
3: Se till att du har en fungerande CD-RW e.dyl du kan boota EVO-X ifrån.
4: Montera hårddisken och starta EVO-X från CD. OBS! Hårddisken skall vara inställd som MASTER.
-
jag har haft i en stor hårdisk innan så det ska funka, hur ska ja kopiera c och e från xbox när den förra hårdisken är helt sönder och xboxet inte startar? Skivan är jag inte 100% på att den funkar så ja får väll låna en skiva av en kompis och prova. Hårdisken är inställd på Master.
Men om dvdläsaren skulle vara sönder och det inte finns en fungerande hårdisk så borde väll samma felmedelande komma? ja tänker på ifall den inte bootar pga att dvdläsaren inte funkar.
Och om det är biosen som tagit stryk när det stått på hur flashar jag isåfall om biosen utan att kunna starta boxen?
-
måste vara skivan det är fel på eller läsan
för den försöker starta från hd
pröva en ny skiva.
-
Ok.. men om man stoppar i en orginal skiva (ett spel) blir det samma sak då? den försöker inte boota mot spelet då eller? för det gör den inte nu .. det kommer bara de fel medelandet..
Men tack så mycket för detta.. var rädd att den var helt körd :P hoppas att den funkar annars så byter jag spelare iden... om fallet är så måste man byta till en xbox dvdläsare eller går det att sätta i andra "vanliga" läsare? isåfall vilka märken? tack så väldigt mycket för din hjälp!
-
troligtvis är det läsan som är sönder
men det låter konstigt att både hd å läsan
har pajat det kanske är nått mer som pajat
som kostar lite mer å laga.
kanske värt att lämna in den å kolla det.
-
ok =/ jo ja får testa med den andra discen. om den inte funkar lämnar jag in den.