När jag väl spelar Silent hill 4 fungerar ljudet utmärkt, men vid videosekvenser blir det totalt osynkat. Kan handla om 1-2 sekunders delay.
Någon som vet varför det är såhär?
Kan det vara att jag har ett gammalt bios?
Printable View
När jag väl spelar Silent hill 4 fungerar ljudet utmärkt, men vid videosekvenser blir det totalt osynkat. Kan handla om 1-2 sekunders delay.
Någon som vet varför det är såhär?
Kan det vara att jag har ett gammalt bios?
har samma problem som du...tror inte det är biosen...har bios 8349_06 det är det senaste bioset...
Kanske finns en fix?
har sökt efter fix men det verkar inte finnas än. :mad:
byt till NTSC
Japp, läste det på xbox-scene också..
Byt till NTSC med enigma videoswitch..
Nån som kan förklara varför det bara blir så här med ett fåtal NTSC-spel dom flesta fungerar ju utan problem. Det var likadant i return of the king och i 007 everything or nothing blev menyn helt utflippad när man inte hade ställt om till NTSC. Men som sagt dom flesta NTSC spelen fungerar utan problem även om man kör i PAL mode, varför?
Jag tror att det beror på att de flesta spel inte är beroende av systemet (PAL/NTSC) dom spelas på. Vissa spel är dock specialanpassade t.ex. Halo.Citat:
Original inlägg av Mr_Walker
Alla NTSC spel jag har testat har funkat fint i PAL mode.
Eftersom Silent Hill 4 (lightforce) blev nukad pga BETA, så vänta med alla konstiga problem tills spelet är ute på riktigt istället?
Fast det här är ju inget "konstigt" problem så sett, utan snarare ett känt problem som kan uppstå med NTSC-spel på PAL boxar. Och Det fungerar om man kör sin box i NTSC med enighma video switch.
Eller använd unleashX, tryck start på spelnamnet och "run in NTSC" det påverkar inte eepromet så det är säkert, den bara skriver över i minnet.
Silent Hill 4 Betan från Lightforce fungerar utmärkt rakt igenom hela spelet!