-
Uppgradera sitt bios
HJÄLP vad göra jag för fel, har tagit hem det senaste bioset till x23b lite och konverterat det till x2_4983.06_1MB.bin lagt det på en cd-rw skiva med en 50 mb av annat, men när jag lägger den i xboxen så vägrar den att starta flashningen, jag brände den i 4x hastighet och det är en verbaum cd-rw
-
bränn segare hastighet, annat medium/märke, mer dummyfiles
-
Vad har du för bios på chippet nu, är det med "leverans" bioset eller är det redan flashat med något annat?
-
Det är flashat med ett lite nyare bios kommer inte ihåg vilket förstås men jag vill ha det senaste bioset.
-
hansi är det där "leverans" bioset ett riktigt bios eller bara ngt som gör att man kan flasha från en CD? Och i så fall ska man flasha det med 512k el 1024K bios. Eller är det där bioset ett skrivskyddat bios så att man har det som en backup?
-
Leveransbioset gör att du kan flasha in ett mer användbart bios (som är olagligt och därmed inte med på chippet från fabrik). Har du redan ett "användbart" bios så skall du inte flasha från cd utan lägga bioset i c:\bios och köra flash bios från system utils i evo-x dashboard.
-
Jo jag vet men undrade bara om leverans bioset tar upp ngn plats eller om man skall flasha in ett 1024 bios från skivan direkt?
Eftersom det bara e den flashern via "system utils flash bios"
som flashar "automatiskt" till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip.
Så för modar jag att man skall göra som med xflash under "Apps" då måste man välja ett 1024K bios.
Så skall man ha ett 1024K bios på skivan då?
-
Du ska flasha 512K eller 1024K
Flashar du 512K ligger "leveransbioset" kvar i ena banken.
-
OKi tackar för svaret Hansi